A321 frakter - Qantas launch customer

I følge en tråd på a.net skal Japan Airlines sammen med et selskap som heter Yamato Holdings, opprette et JV som skal fly A321-fraktere innenriks i Japan. Selve flyene skal opereres av Jetstar Japan

yamato.jpg

Lufthansa Cargo har også 321F på gang. De må jo være perfekte til laksefrakt.
https://lufthansa-cargo.com/fleet-ulds/fleet/a321f

Litt usikker, man får en ganske høy enhetskost på fisk.
Kikket litt på siden til LH og man når maks vekt på flyet med å fylle litt over halve lasterommet oppe. Og da tomt nede. Så blir mye luft...
Kommer an på hvor mye det koster å operere maskinen. For fisk så er det mange faktorer å regne inn for hva som lønner seg.
Og det går noen skjæringspunkt på hvor mye ekstra eksportører er villig til å betale. Og hvor mye dyrere denne er i forhold til tradisjonelle løsninger.

Og med de tallene jeg greier å dra opp så blir dette en for dyr maskin å operere fisk med, unless det er noen som har et spesielt prosjekt hvor det er bra betalingsvillighet.

Da er nok e-commerce en bedre løsning som Someone refererer til

S

Jeg ser i en annen tråd her på forumet at Lufthansa Cargo har søkt LT om to ukentlige avganger fra EVE med a321f. Det kan vel ikke bare være e-commerce de planlegger på denne?

Jeg ser i en annen tråd her på forumet at Lufthansa Cargo har søkt LT om to ukentlige avganger fra EVE med a321f. Det kan vel ikke bare være e-commerce de planlegger på denne?

Sikkert sjømat, ja. Ikke alt er like tungt som laks. Men det er for transport til hub, ikke endestasjon.

Back