• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Å fly med små barn..

Å fly med små barn..

Er det sånn at om man flyr med barn, da i mitt tilfelle 3 år og man reserverer sete på forhånd (norwegian) så kan man risikere og bli flyttet fordi det sete du har reservert kansje ikke "egner" seg for barn?

Isåfall hvorfor kunne man ikke ha sittet der man har reservert med barn? skjønner om det er midt foran nødutgangen, men ellers i flyet..

Re: Å fly med små barn..

Ifølge reglene må man være over 18 for å sittet ved exit. Ellers meg bekjent er det ingen andre regker ellers i kabinen ;)

Ifølge reglene må man være over 18 for å sittet ved exit. Ellers meg bekjent er det ingen andre regker ellers i kabinen ;)

Ok :) Snakket med en venn som jobber i norwegian, dog bare med billetter på gardermoen. men han sa at reserverte jeg sete kunne jeg risikere å måtte bli flyttet om jeg reiste med barn..

Ok :) Snakket med en venn som jobber i norwegian, dog bare med billetter på gardermoen. men han sa at reserverte jeg sete kunne jeg risikere å måtte bli flyttet om jeg reiste med barn..
Kan det være vedkommende tenkte på at du hadde med barn som ikke hadde eget sete? (Da er det noen begrensninger på plassering pga. oksygenmasker, litt avhengig av flytype/selskap tror jeg)

Riktig, lapkids (infants under to år) som ikke har eget sete kan det være restriksjoner på avhengig av flytypen for at det skal være nok masker - barn over to/med eget sete kan sitte stort sett hvor som helst med unntak av exitrows. (Og noen selskaper har vel noen policier på at ikke fremmede menn skal sitte ved siden av et barn :rolleyes: )

Ok :) nei jeg sa at hun hadde eget sete, men alikevel kom han med dette.. syntes bare det hørtes rart ut. Gikk hvertfall fint når vi fløy til malaga, da var hun under 2 og satt på fanget.

Det høres vel ut som at han mener nødutgangradene da. Ved flybytter er jo de ikke bestandig samme sted.

Dy nektet oss med vår ett år gamle sønn å sitte på rad 1 (LN-KKE),
men hos SAS gikk det helt greit å sitte på rad 1 (LN-TUM).
Rare regler spør du meg

Kan det ha noe å gjøre med om ed er bulkhead forran første rad eller bare åpen plass helt frem til døren? Ser i alle fall at DY markerer alle rad 1 seter som nødutgang når man skal velge sete på maskinen ved innsjekk.

DY har vel valgt å definere rad 1 som nødutgang (antagelig også på grunn av at mange flyene ikke har bulkhead), SAS har ikke.

Med barn over fylte 2 år og sete på annet sted enn exit er det ingen grunn til at du skal flyttes. Reiser du derimot med infant (0-2 år) kan du oppleve å bli flyttet hvis det er booket aisleseat eller at det er booket på 2DEF på en -300 og det blir byttet til en -800 med disse seter def som EXIT.

Back