• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

A Dirty Dozen - Atanta 20/8

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Var på aerodromen og satte av fruen i formiddag. Tok meg en drøy time på parkeringshuset før jeg dro hjem igjen. Ikke så voldsomt spennende, men her er resultatet.

00.jpg

Portvakta er nå på sin endelige plass. Storslåtte greier og som en kompis av meg sa, 'Litt mer storslagent enn SAS-Museet'. Delta-museet har nå en 747-400, en 757-200 og en DC-9-51 stående utenfor og en 767-200 og en DC-3 på innsiden. Pluss frontpartiet av en Tristar og litt annet snadder.

01.jpg

Når man har 843 fly i flåten, er det ikke til å unngå at det står noen i hangarområdet innimellom ..

02.jpg

Delta 737-932ER N845DN.

03.jpg

Spirit A319-132 N512NK 'Spirit of Turks and Caicos Islands', levert 2006.

04.jpg

Delta MD-90-30 N930DN - tidligere kjent som Kaare Viking, eller OY-KIL.

05.jpg

Begge disse fløy for airTran for bare noen få år siden. B717-200 N945AT og B737-76N N7731A.

06.jpg

Eva Air Cargo B747-400F B-16407, konvertert fra Combi i 2009.

07.jpg

American A319-115 N9025B. To år gammel.

08.jpg

Delta Skyteam B737-832 N3761R

09.jpg

Fortsatt litt klassisk metall å se. AA MD83 N9405T, levert til TWA i 1993.

10.jpg

China Airlines Cargo kom tassende et lite kvarter bak Eva. Rart det der ... B747-409F B-18701 levert i 2009.

11.jpg

Nok en klassiker: MD83 N979TW, levert til TWA i 1999.

12.jpg

Til slutt Frontier A320-214 N233FR, Buck The Pronghorn, levert i mars i år, tatt ved South Cargo på vei hjem.

Tadaaaa .....
 
Tusen takk, Andreas... Et lite ønske.. Neste gang fullsize L1011 som jeg har fløyet med DL ved et par tilfeller .

Men de har vel ikke 747-100 i museet.. Hadde den ORD-MIA.. Husker 9 across i økonomi.. Har vel et bilde av det også et sted...:up:
 
Som sagt, forparten er intakt. Du satt vel imidlertid kanskje litt lenger bak .. ;)

dltristar.jpg


dltristar2.jpg

Hm... kult

Kan man dra til Atlanta, besøke museet der og myse inn i alle disse flyene altså?

Som vanlig menigmann, altså

Det er jo i så fall helt sjef, og verd en bitteliten tur til Fnatlanta
 
747'en vil være klar for besøk i løpet av 2017. Ashley Askew fra spottergruppen slapp ombord i går. Her skal det bli gjennomsiktig gulv ned til lasterommet.

13698108_10100177502176936_7180658710644978903_o.jpg
 
747'en vil være klar for besøk i løpet av 2017. Ashley Askew fra spottergruppen slapp ombord i går. Her skal det bli gjennomsiktig gulv ned til lasterommet.

13698108_10100177502176936_7180658710644978903_o.jpg

Det burde være et glasstak også, der man så rett i rompa på en liten elefant som satt og spiste is mens han skuler ned på almuen
 
Back
Top