Jeg har vært så heldig å ha vært på SAS verkstedet på Gardermoen ( Takk til NSFF for dette tiltaket) og vi hadde en brifing på møterom hvor vi fikk lov til å spørre og grave i flyverden. Og deretter en skikkelig omvisning inne på verkstedet - tross det var nesten ikke noe fly inne, uten om en MD 80. Takk til SAS teknisk også på Gardermoen også.
Hva er forskjellene på disse checkene - det ble snakket om de SAS 737 var innom på en eller annen check hver 36 time osv for en fast checkrunde osv.
Jeg lurer på om noen kan gi meg fortelle meg litt mere hva som egenlig gjøres på de ulike checkene ?
Finnes det i dag utstyr i flyene som sender statusmeldinger omfeil som dårlig batteri, strømstyrken er noe lav - lys i et instrument er slukket osv - er det automatiske varslinger, slik at verkstedet har noe å planlegge før flyet kommer inn !
Jan
Hva er forskjellene på disse checkene - det ble snakket om de SAS 737 var innom på en eller annen check hver 36 time osv for en fast checkrunde osv.
Jeg lurer på om noen kan gi meg fortelle meg litt mere hva som egenlig gjøres på de ulike checkene ?
Finnes det i dag utstyr i flyene som sender statusmeldinger omfeil som dårlig batteri, strømstyrken er noe lav - lys i et instrument er slukket osv - er det automatiske varslinger, slik at verkstedet har noe å planlegge før flyet kommer inn !
Jan