A 380.. Hvordan har den fungert inntil nå ?

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
A 380.. Hvordan har den fungert inntil nå ?

Litt seriøst for oss ikke-tekniske...

Hvordan har A380 fungert for de som bruker den allerede? Teknisk, kanselleringer, pålitlighet.. ??? Det som heter ( gjør det ? ) dispatch on time..
 
Re: A 380.. Hvordan har den fungert inntil nå ?

Etter det eg har forstått har det vert veldig få tekniske problemer med disse, i alle fall på ruter til og fra Sydney.

Litt smårusk har det jo vert for alle tre A380 operatører, men mindre enn med f.eks. B747 som vel er den som er mest nærliggende å sammenligne med.

For både Qantas og Emirates har antallet feil sunket raskt ettersom de får mer og mer erfaring med flytypen.
Singapore Airlines har hatt en litt annerledes utvikling, der antallet feil steg etter en stund for så å stabilisere seg og synke igjen. I det siste har det vert veldig lite kluss med disse avgangene. For Singapore Airlines henger nok dette sammen med at Airbus hadde et forholdsvis stort teknisk team utplassert hos dem.

Nå skal det jo også nevnes at Singapore Airlines har litt bedre tid til å rette eventuelle småfeil mens flyet står på bakken i Sydney.

Dette er jo uoffisielle betraktninger, basert på observasjoner og diskusjoner med andre i miljøet her nede. Det vil være interessant å se hvor likt eller forskjellig dette er med offisielle statistikker, og/eller andre ruter.
 
Re: A 380.. Hvordan har den fungert inntil nå ?

Emirates måtte bytte motor på en av sine(A380) på LHR her i januar/februar
 
Re: A 380.. Hvordan har den fungert inntil nå ?

SQ hadde noen problemer i starten, om jeg ikke husker feil. Noen som vet hva det var?
 
Re: A 380.. Hvordan har den fungert inntil nå ?

Nesten litt merkelig at de snur etter 3 timer i lufta og flyr tilbake til utgangspunktet! Var det ikke andre plasser de kunne gått ned i stedet? Hvor langt er de kommet etter 3 timer? Over Russland?

BF:cool2

De ønsker vel helst å lande på en flyplass hvor de har en organisasjons som kan håndtere passasjerer og service på flyet.
 
Re: A 380.. Hvordan har den fungert inntil nå ?

De ønsker vel helst å lande på en flyplass hvor de har en organisasjons som kan håndtere passasjerer og service på flyet.
Er vel heller ikke alle steder de kan dumpe ned med A380-en heller...
 
Re: A 380.. Hvordan har den fungert inntil nå ?

En A380 var på "studiebesøk" på OSL for en tid siden, i forbindelse med sertifiseringskrav.

T-H
 
Re: A 380.. Hvordan har den fungert inntil nå ?

Hadde jo vært en drøm å gå ned en vanlig gammeldags flytrapp på A 380, spesielt på øvre dekk ;) Synes det fortsatt er gøy og komme ned en trapp på en 747..
 
Back
Top