94 meter over bakken - OSL

viking1965

ScanFlyer Silver
Cato(ENGM911) innfridde endelig "løftet" om å ta meg med en tur opp i tårnet på OSL.
Hadde en herlig dag med strålende sol og praktisk talt vindstilla der oppe.
Takk til Cato og Vidar for en megatur:D
Relativt krevende rent fototeknisk å fly fra side til side i tårnet og stadig vekk justere settingene avhengig av lys,vinkel,flytype osv osv.

De første to bildene er fra østre bane

_DSC5034_web.jpg

_DSC5060_web.jpg

_DSC5484_web.jpg

Lite tå kvart

_DSC5568_web.jpg

_DSC5606_web.jpg

_DSC5799_web.jpg

_DSC5879_web.jpg

_DSC5931_web.jpg

_DSC5266_web.jpg

_DSC5368_web.jpg

_DSC5398_web.jpg

Langt hjemmefra

_DSC5526_web.jpg

_DSC5555_web.jpg

_DSC5252_web2.jpg

_DSC5239_web.jpg

_DSC5182_web.jpg

_DSC5177_web.jpg

_DSC5097_web.jpg

Trenger litt maling...

Myye lettere med contrails når man befinner seg så høyt oppe ;-)
_DSC5751_web.jpg

Åååå, morsomt å se størrelsesforskjellen på 737-800 og 737-300 :)

Forøvrig er det bare tull at det er lettere å ta contrails så høyt oppe, er bare du som har superlinse ;)

Så det var du som løp frem og tilbake der oppe.Trodde det var Cato
som hadde med seg strikkball jeg,hehe.
Går greit og veksle mellom østre og vestre bane når avstanden er som
den er der oppe.
Som vanlig,meget bra bilder!

Vidar

Takk for bollene viking1965, måtte du bli like flink til å bake som hun på Statoil -" Ahh, du kjøpe bånne? Bane 29 kone for 9 bånne? Ahh"-

Lærerikt som vanlig å tusle rundt med (semi)proffgutta, neste gang tar jeg med notisblokk. Flott serie forresten, det skal du ha :cool:

Veldig fine bilder fra tårnet! Bedre spotteplass skal man se lenge etter! :) Artig å se litt annet enn hangaren til forsvaret.

Fantastiske bilder dette !
-Jøye meg...,- dette er til å bli våt i øyekroken av... Der skulle eg gjerne ha vært en gang ....,-sukk... ;)

Takk for bollene viking1965, måtte du bli like flink til å bake som hun på Statoil -" Ahh, du kjøpe bånne? Bane 29 kone for 9 bånne? Ahh"-

Litt OT, men hvis vi snakker om samme dame:
Det må være den hyggeligste og mest serviceinnstilte dama i hele Statoil-konsernet. Gleder meg like mye hver gang jeg svinger innom der!

Tårnet er definitivt en utmerket spotterplass, nesten synd man "ser seg litt blind på det" når det tross alt er arbeidsplassen.

Litt OT, men hvis vi snakker om samme dame:
Det må være den hyggeligste og mest serviceinnstilte dama i hele Statoil-konsernet. Gleder meg like mye hver gang jeg svinger innom der!

Er nok det ja, også derfor jeg velger å fylle kaffekoppen der for da får du med et smil på kjøpet. Terninkast 6.

Back