88 omkommet i flystyrt i Russland

Tvunget navnebytte er vel litt "dramatisk"... I allefall såpass få timer etter ulykken.

Ser ut att vara info hämtat direkt ur bokningssystemet om passdetaljer och kontaktinfo.

Helt enligt formatet vi lägger in det när vi checkar in SU.

Det er jo helt på trynet å legge ut alt dette offentlig. Jeg kan vanskelig tro at alle pårørende er informert så fort heller ... Men russiske myndigheter tar det jo ikke så nøye med menneskelige hensyn heller .. det husker vi jo fra Svalbardulykken hvor alle tilbud om krisepsykiatri ble avvist med begrunnelse at russere ikke trengte slikt ...

På sidelinjen, men; bak en av personene står det en anmerkning "Chicken". Har dette noe med serveringen å gjøre? Helt utrolig at det ikke er gjort noen som helt form for sensur her!

Kjørte denne siden gjennom Babelfish og teksten nederst på listen er:

Members of crew (6 people)

1. commander - Medvedev Rodion Mikhaylovich;

2. by the 2nd pilot - [Allaberdin] to rustics Of [rafailovich];

the flight attendents:

3. [Shirokova] [A].[D].

4. [Noritsina] [T].[V].

5. Yakovlev [A].[YU].

6. Kuchma [O].[V].

Oversatt fra russisk til engelsk:

http://no.babelfish.yahoo.com/translate_url?doit=done&tt=url&intl=1&fr=bf-home&trurl=http%3A%2F%2Fwww.aeroflot.ru%2FENG%2Fabout.aspx%3Fob_no%3D549%26d_no%3D11498&lp=ru_en&btnTrUrl=Oversett

Ser nasjonalitet på tabellen "Foreign citizens" etter oversettelsen i alle fall. Ser også på en av passasjerene at det står "IT FLEW FROM THE TORONTO- PASSPORT NO" under Contact... hva nå enn det betyr.

Last edited:
Ja stemmer er et norsk mobilnummer, søkte på 1881.no og der kom det opp et navn....

Synd denne ulykka...RIP de som døde, så den yngste som døde var ikke 1 år gammel en gang...

idag fikk eg vite at hun stavangerkvinnen va moren til en av arbeidskolleger på jobben min.. ganske trist ! :(

Ifølge Boarding, som siterer Stavanger Aftenblad/ntb, så har russiske luftfartsmyndigheter satt alle B737'er på bakken. Årsaken skal være at de mener at russiske piloter har for liten erfaring med flytypen og at de må trene mer i simulator.

http://www.boarding.no/art.asp?id=33229

Den var veldig dramatisk, men det er veldig godt å se at russiske myndigheter tar sikkerhet på alvor med tanke på det småfrynsete ryktet de har.

Som sagt i artikkelen, det er kun innenriksflyvninger som er stoppet.

Det virker jo noe underlig å kun stoppe innenriksflygninger om problemet er at pilotene ikke har nok erfaring, om det nå ikke er slik at de pilotene som flyr til utlandet har tilstrekkelig erfaring...?

Det virker jo noe underlig å kun stoppe innenriksflygninger om problemet er at pilotene ikke har nok erfaring, om det nå ikke er slik at de pilotene som flyr til utlandet har tilstrekkelig erfaring...?

OK, nå har jeg lest litt i russiske aviser og funnet ut følgende:

Ifølge russiske myndigheter ("ROSAVIATION"), VP-BKO hadde en "ikke-standard" navigasjonsinstrument som kunne ha blitt årsaken til ulykken. Dette instrumentet, ifølgde Rosaviation, har en særegen indikasjon av retningspiler...

Videre nevnes det at ROSAVIATION har utstedt et flyforbud for alle Boeing-maskiner som har slike instrumenter ombord. Det meldes ikke om hvor mange maskiner det dreier seg om men forbudet er sendt til følgende bedrifter: "Aeroflot Nord", 223- og 224-skvadroner, "Avialesokhrana", "Aeroflot-Don" og "Volga-Dniepr".

Forbudet, ifølge "Interfax" skal gjelde inntil piloter får nødvendig opplæring i bruk av slike navigasjonsinstrumenter...

Det er det jeg har funnet ut... Forslag til hvilke instrumenter det er snakk om?...

Last edited:
Back