88 omkommet i flystyrt i Russland

Er det Aeroflot Nord?

Ja, VP-BKO...

Her er litt mer:

08/09/1992 Braathens LN-BRW

24/09/1992 Xiamen Airlines B-2591

12/03/1993 China Southwest Airlines B-2591

01/03/2003 Air China B-2591 Stored 03/2008

29/05/2008 Aeroflot-Nord VP-BKO

Ja, VP-BKO...

Her er litt mer:

08/09/1992 Braathens LN-BRW

24/09/1992 Xiamen Airlines B-2591

12/03/1993 China Southwest Airlines B-2591

01/03/2003 Air China B-2591 Stored 03/2008

29/05/2008 Aeroflot-Nord VP-BKO

Komplettering: VP-BKO är ex N257SZ

Altid trist når sådan noget sker.....
og dette er vel den først alvorlige ulykke med med B737 i Rusland ???
Sidste vi havde en ulykke med et rigtigt godt fly (JK/MD80) faldt flere aviser jo over
den med ord som dårligt fly og der blev remset en rækk ulykker op...må se på hvad de finder på denne gang...et og andet skal jo sælge avisen
Hilsen
ole

Kjempetrist !

(BRW har forøvrig aldri operert for BU eller i BU-farger...Gikk rett til Xiamen..)

Det stemmer.

BRW kom med LN rego fra Seattle i fulle Xiamen farger. Om jeg far scanned den lysbilde jeg har skal jeg legge den ut en dag.
Leveringsflygninger til BU og videre til Xiamen skjedde under BU flightnumbers og med BU Crews. Om det finnes en her inne som sitter pa gamle flight-logs av BU fra arene '89 til '00, vennligst rush frem, jeg söker slike ting!

Flyet ble returnert fra Xiamen til Sunrock tidligere i aret og gjennomgikk full D-Sjekk i HKG. Leverert til Aeroflot Nord i Mai hadde det en desverre kort liv i Russia.

EU som supra-nasjonal organisasjon kan bare legge press pa sine egne medlemmer og tvinge dem a utföre visse ting. Dette skjer via Forordninger som er i stort grad utarbeidet av EASA.

Sikkert kan EU ogsa svarte-liste flere russiske selskaper. Mens husk at de Russer ikke skriker tilbake a utestenge vestlige selskaper som LH Cargo. Ingen i EU vil risikere at BA, LH blir utestengt av russisk luftrommet og matte dermed fly lange timer omvei rundt omkring Russia.

Jeg har ikke helt catchet dette med Aeroflot og Aeroflot Nord, er det slik at sistnevnte er et heleid underbruk av førstnevnte?

Nei, tror det er sånn at Aeroflot-Nord og Aeroflot-Don er datterselskaper, men ikke heleide.

Back