For 100-150 kroner så går du forbi køene på Empire, drar du til NYC og har dårlig tid er dette å anbefale på det sterkeste.
Jeg synes dette er et must på en snarvisitt.
Jeg synes dette er et must på en snarvisitt.
Å dra til Jersey City eller en eller annen Outlet når man har 8 timer transfer på EWR er som å dra til Jessheim istedet for Oslo hvis man har like lang tid på OSL
Det må være en rekord. Først tar det minst 10 minutter fra flyet lander til man er ute av flyet, så er det fort 1 time i immigration, så skal man hente bagasje og stå i kø for tollen, og så skal innsjekket bagasje sjekkes inn igjen. Man kan ikke anta at det vil ta under halvannen time, men man kan selvsagt være heldig og komme ned mot en time før man er ute.Man lander 12, ute av flyplassen 12:30
Det må være en rekord. Først tar det minst 10 minutter fra flyet lander til man er ute av flyet, så er det fort 1 time i immigration, så skal man hente bagasje og stå i kø for tollen, og så skal innsjekket bagasje sjekkes inn igjen. Man kan ikke anta at det vil ta under halvannen time, men man kan selvsagt være heldig og komme ned mot en time før man er ute.
Vi glemmer jo litt å spørre herr 001 hva han ønsker. Har han/hun vært i NYC før? Er det opplevelsene eller relaxing han ønsker?
Og hvor står det at trådstarter skal gjennom immigration og fortolle bagasje?
Tolker det sånn at han ankommer med en innenriksflight (ref: signaturen hans), og da går bagasje automatisk videre, og han kommer av flyet som en hvilken som hest innenrikspassasjer, og kan følge skilting til "baggage reclaim" - vil ikke påstå at det å da være ute av terminalen en halvtime etter ankomst er så veldig urealistisk.
En annen ting som er interesangt er at jeg booket reisen fra SAS. Flyturen hjem innebærer følgende legg til slutt
Charlotte-Newark (American Airlines) og Newark-Oslo (Continental).
Denne billetten ligger i samlet bestilling, og da burde det vil ikke være behov for å sjekke inn bagasjen på nytt på EWR? (Dette er litt off-topic?)
Hørtes merkelig ut at SAS booker deg på AA, men siden det er på samme booking, burde det gå greit å¨sjekke inn bagasjen hele vegen fra CLT. I verste fall vil ikke AA i CLT kunne gi deg boardingkort for CO-flighten, men det fikser du kjapt på en automat når du kommer tilbake til terminal C et par timer før avgang.
Jeg tolket "Juli: OSL-EWR" fra signaturen som at han snakket om en flight fra utlandet, men så feil kan man altså ta. Sorry.Og hvor står det at trådstarter skal gjennom immigration og fortolle bagasje?
Tolker det sånn at han ankommer med en innenriksflight (ref: signaturen hans),
Denne billetten ligger i samlet bestilling, og da burde det vil ikke være behov for å sjekke inn bagasjen på nytt på EWR? (Dette er litt off-topic?)
Igjen: Fantastisk forum med fantatiske forumister med masse bra informasjon og svar!![]()
Da må jeg vist endre planene for å se Frihetsstatuen ved neste besøk i New York.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.