8 timer i New York City

For 100-150 kroner så går du forbi køene på Empire, drar du til NYC og har dårlig tid er dette å anbefale på det sterkeste.

Jeg synes dette er et must på en snarvisitt.

Empire er et super must... Tenk på hva de greide å bygge for 70-80 siden med datidens "datateknologi" og ingeniørkunst... :devot:

Å dra til Jersey City eller en eller annen Outlet når man har 8 timer transfer på EWR er som å dra til Jessheim istedet for Oslo hvis man har like lang tid på OSL

Om man trenger 10 eller 15 min på Times Square skal jeg ikke legge meg opp i, men kom deg inn i byen og duft inn atmosfæren i New York. Om så det innebærer å bare traske litt rundt på måfå. New York har det meste å tilby, men har du kun noen timer på deg og er førstereisende så ville jeg konsentrert meg om Midtown.

Å dra til Jersey City eller en eller annen Outlet når man har 8 timer transfer på EWR er som å dra til Jessheim istedet for Oslo hvis man har like lang tid på OSL

8 timer fra man lander til flyet går. Man lander 12, ute av flyplassen 12:30 fremme på Manhattan +/- 14:00 også bør man dra derfra 16:30 - jaja, man rekker jo en Frappe på Starbucks. Skal man dra til New York så drar man dit med god tid, man bruker dager og ikke 2 timer der. Snakk om stress!

Man lander 12, ute av flyplassen 12:30
Det må være en rekord. Først tar det minst 10 minutter fra flyet lander til man er ute av flyet, så er det fort 1 time i immigration, så skal man hente bagasje og stå i kø for tollen, og så skal innsjekket bagasje sjekkes inn igjen. Man kan ikke anta at det vil ta under halvannen time, men man kan selvsagt være heldig og komme ned mot en time før man er ute.

Husk også at man ikke får opbevart håndbagasje på flyplassen. Å drasse meg seg en liten trillekoffert er ikke så polulært hverken i store butikker eller på severdigheter med streng sikkerhetskontroll.

Vi glemmer jo litt å spørre herr 001 hva han ønsker. Har han/hun vært i NYC før? Er det opplevelsene eller relaxing han ønsker?

De mest "verdensvante" her inne ser på JC som latterlig (ja for en rookie) men hvis man har opplevd NY før og trenger litt komfortabelt tidsfordriv, så regner jeg med at de som på det varmeste anbefaler dette ikke er ruset :D

Nå er ikke jeg en så bemidlet globetrotter som resten av forumet her, men en langlunsj her mellom flyøktene hadde jeg likt:

http://www.libertyhouserestaurant.com/ eller til nød her: http://maritimeparc.com/

2,3 smiletegn osv..

Det må være en rekord. Først tar det minst 10 minutter fra flyet lander til man er ute av flyet, så er det fort 1 time i immigration, så skal man hente bagasje og stå i kø for tollen, og så skal innsjekket bagasje sjekkes inn igjen. Man kan ikke anta at det vil ta under halvannen time, men man kan selvsagt være heldig og komme ned mot en time før man er ute.

Og hvor står det at trådstarter skal gjennom immigration og fortolle bagasje?

Tolker det sånn at han ankommer med en innenriksflight (ref: signaturen hans), og da går bagasje automatisk videre, og han kommer av flyet som en hvilken som hest innenrikspassasjer, og kan følge skilting til "baggage reclaim" - vil ikke påstå at det å da være ute av terminalen en halvtime etter ankomst er så veldig urealistisk.

Vi glemmer jo litt å spørre herr 001 hva han ønsker. Har han/hun vært i NYC før? Er det opplevelsene eller relaxing han ønsker?

Herr 001 ønsker å bare gi sin kjæreste en rask smaksprøve på NYC :)
Jeg var i NYC nå sist i mars alene en tur. Selv tok jeg toget inn til Penn Station fra EWR, men det gikk tid til venting og lignende, og siden vi nå ikke har all verdens med tid så er tid et viktig element denne gangen :)

Når jeg reiste tilbake til EWR fra Manhattan tok jeg faktisk bussen fra Porth Authority, men jeg sovnet på turen og tok meg ikke bryet med å se hvor lang tid jeg hadde brukt.

Trafikken i NYC er et element jeg også er ukjent med, som en forumist skrev over så har han hatt ulike opplevelser med kø ut fra Manhattan.

(Skulle jeg imponert burde jeg jo selfølgelig spandert en Helikopter Shuttle fra Manhattan til EWR ;) ;) ) (Kanskje neste gang)

Tolker det sånn at han ankommer med en innenriksflight (ref: signaturen hans), og da går bagasje automatisk videre, og han kommer av flyet som en hvilken som hest innenrikspassasjer, og kan følge skilting til "baggage reclaim" - vil ikke påstå at det å da være ute av terminalen en halvtime etter ankomst er så veldig urealistisk.

Det stemmer at jeg kommer med innenriksflight. Så jeg slipper å sjekke inn bagasje på nytt selv om det er en utenriksflight som er connection? En annen ting som er interesangt er at jeg booket reisen fra SAS. Flyturen hjem innebærer følgende legg til slutt
Charlotte-Newark (American Airlines) og Newark-Oslo (Continental).

Denne billetten ligger i samlet bestilling, og da burde det vil ikke være behov for å sjekke inn bagasjen på nytt på EWR? (Dette er litt off-topic?)

Igjen: Fantastisk forum med fantatiske forumister med masse bra informasjon og svar! :)

En annen ting som er interesangt er at jeg booket reisen fra SAS. Flyturen hjem innebærer følgende legg til slutt
Charlotte-Newark (American Airlines) og Newark-Oslo (Continental).

Denne billetten ligger i samlet bestilling, og da burde det vil ikke være behov for å sjekke inn bagasjen på nytt på EWR? (Dette er litt off-topic?)

Hørtes merkelig ut at SAS booker deg på AA, men siden det er på samme booking, burde det gå greit å¨sjekke inn bagasjen hele vegen fra CLT. I verste fall vil ikke AA i CLT kunne gi deg boardingkort for CO-flighten, men det fikser du kjapt på en automat når du kommer tilbake til terminal C et par timer før avgang.

Hørtes merkelig ut at SAS booker deg på AA, men siden det er på samme booking, burde det gå greit å¨sjekke inn bagasjen hele vegen fra CLT. I verste fall vil ikke AA i CLT kunne gi deg boardingkort for CO-flighten, men det fikser du kjapt på en automat når du kommer tilbake til terminal C et par timer før avgang.

Ja, er veldig rart at SAS bruker AA, de er jo ikke oppført som CodeShare partner heller!
Men det skal nok ordne seg =)

Tolker det sånn at han ankommer med en innenriksflight (ref: signaturen hans),
Jeg tolket "Juli: OSL-EWR" fra signaturen som at han snakket om en flight fra utlandet, men så feil kan man altså ta. Sorry.

Med connecting flight innenlands burde 30 minutter ikke være noe problem

Igjen: Fantastisk forum med fantatiske forumister med masse bra informasjon og svar! :)

Og skulle det være behov for å sjekke inn deg selv eller bags så gjør du selvfølgelig det FØR dere setter nesa mot Manhattan.

Back