• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

797 single aisle - 4 versjoner

Har Boeing noen erstatter for 737-600 og 717 på gang da mon tro? 797-1 høres flott ut. Men, hvorfor la Airbus 318 og Emb 195 spise hele markedet som ligger under 130 pax og med kortere rekkevidde?
I dag er det ingen interesse for 736. Det er ikke levert noen på flere år. Hvorfor utvilke en modell som knapt kommer til å selge noe som helst. Hadde Boeing visst at de bare kom til å selge 69 eksemplarer av -600 hadde de antakeligvis ikke utviklet den.
En erstatter vil være et fly med 2+3 setekonfig. Med den konkurransen som blir i dette segmentet, når CSerien til Bombardier kommer, vil det antakelig ikke være fornuftig prioritering av ressurser på utviklings siden å utvikle dette flyet nå. Ressursene må brukes på 797 og deretter en 777NG.
 
Back
Top