Originally posted by Marius_S
Ifølge en tråd på a.net blir det hevdet at AA står bak denne ordren.
Hvordan kan man være helt sikker på hvordan flyet oppfører seg IRL når det ikke har vært på vingene ennå?
Originally posted by The Ticketor
Om ikke flyet oppfører seg som datamodellene og simuleringer tilsier, så er det feil på virkeligheten. Og det kan ikke Boeing ta ansvar for.![]()
Originally posted by Dag Johnsen
Flight control software for B787 flyr i dag i en B777...![]()
Originally posted by ThomAAs
Men hvem har bestillt 30 stk da?
Originally posted by DYflyer
Originally posted by ThomAAs
Men hvem har bestillt 30 stk da?
Skal vi se..... DY skal vel skifte ut flåten om noen år. 22 fly + noen for ekspansjon :colgate:
N780AN, som Boeing lånte fra AA for å teste ut flight control softwaren til 787, er vel levert tilbake nå tror jeg, disse testingene ble fullført i høst.Originally posted by Dag Johnsen
Flight control software for B787 flyr i dag i en B777...![]()
Ja, det er først etter flight testing at en har 100% sikre data, men de kommer nok nærmere virkeligheten enn du skulle tro, og de har tross alt laget flight control systemet og bestemt hvordan det skal reagere på endringer i omgivelsene.Originally posted by Trety
Joda, men det er fremdeles ikke en 787 som flyr...Dette med å simulere hvordan noe vil oppføre seg IRL har bl.a. Mercedes-Benz litt erfaring med - A-klassen endte som kjent på taket i virkeligheten...^_^
Dette har nok vært kjent lenge. Men det kan forandre seg. Målinger gjort for et par måneder siden antydet at mange av delene var lettere enn først beregnet, så det kan tenkes at de seks første maskinene ikke blir så mye over vekt enn først tenkt. Det vet en ikke før de er ferdig montert.Originally posted by Someone
Ifølge ANA har Boeing sagt at programmet er på rute, men at de første 6 flyene vil være overvektige, mens nr 7 som er den første som skal leveres til launch customer ANA vil ha en vekt i fohold til lovet
Det er første gang Boeing gjør dette på første maskin av en helt ny type ja, men de gjorde det sist i fjor for første av den derivative:Originally posted by Someone
Hvorfor har ANA fått lov til å fa logoen sin på den første maskinen? Det må da være første gang det har skjedd for en roll-out maskin pleier og burde da være nøytral!
LCF2 har det travelt om dagen, den stod syv timer på Everett i går før den fløy videre til Charleston, og nå får den igjen ikke mer enn syv timers hvile før den flyr over Atlanteren til Italia. Den skal nå hente det andre settet med section 44+46 fra Alenia, som skal flys til Charleston og Global Aeronautica. Disse delene skal brukes i den maskinen som skal stresstestes etter det jeg kan huske.Originally posted by brendas
Delene til den andre maskinen, som skal brukes til statisk testing, vil være klare innen et par uker.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.