747LCF med nytt navn: Dreamlifter

Noe videre vakker ble den jo strengt talt ikke... Men en liten forbedring var det jo... eurowhite :cool2 men alikavel...
 
Butt uglyliner er vel mer passende. Skal tro om hevelsen går ned dersom man setter den på penicillin
 
Hm, noe merkelig at de de bruker en avart av "Dreamliner" på "DreamLifter"... Flyet ser jo sykt ut!
 
Originally posted by HMWK

Hvorfor har den ikke winglets? Er det ikke en 747-400.

Korrekt at den er bygget over 747-400, og den hadde winglets naar den kom hit til BFI (den foerste), men naa er Winglets demontert, og den skal ikke ha Winglets, i hovedsak fordi den flyr saktere enn 747-400F og dermed mindre effekt paa winglets, men Vortex effekt er ogsaa nevnt som en annen aarsak......

Med Winglets

Uten
 
Butt uglyliner er noe av det bedre navneforslaget...:clap
 
Greit nok at det ikke er verdens peneste fly og jeg skal heller ikke starte en Boeing vs Airbus diskusjon, men de fleste kan vel innrømme at Dreamlifteren er mindre stygg enn Beluga'n?
 
Lavere fart skulle forutsi større angrepsvinkel for å holde seg på høyden med de samme forutsetningene. Større angrepsvinkel skulle bety større indusert motstand, så det kan ikke være noen grunn til at de har fjernet wingletsa. Kanskje de spretter ut automatisk i lavere fart? :D

Se på bildet som det er linket til ovenfor. Til fleres glede (tenker jeg), så ser jeg at Dreamlifter er bygget på en VINFLASKE som flyr baklengs, påsatt en cockpit-seksjon i bunn av aerodyn. årsaker, og ikke minst vinger.
 
Originally posted by seilfly
Lavere fart skulle forutsi større angrepsvinkel for å holde seg på høyden med de samme forutsetningene. Større angrepsvinkel skulle bety større indusert motstand, så det kan ikke være noen grunn til at de har fjernet wingletsa.
Samtidig skal LCF flys over 100000lb under MTOW for 744, og det ser ut til at den skal gjøre det i lavere fart og høyde, kan tenkes disse tingene veier opp for fordelene winglets fører med seg, selvom jeg har vanskelig for å se at det skal være tilfelle...
 
Har aldri før funnet et flydesign direkte stygt. Men hallooo, NÅÅÅ altså - både Guppy og Beluga og Short Skyvan er penere enn dette!

Quasimodo passer perfekt!!! Ajajaj, tenk å ødelegge den fine 747 sånn da! :(

Veeel, bare en contraption kan fly og bringe inn kronasje, så blir vi vel vant til utseendet - om ca hundre år...

Edited: Dreamlifter? Må vel være i noens dårlige drøm etter en fuktig kveld?
 
Originally posted by brendas

Originally posted by dc-8-63
men Vortex effekt er ogsaa nevnt som en annen aarsak......
Det er en grunn til at den kalles "Drag queen" av enkelte på Everett/BFI ;)


Der har vi navnet! Drag queen it is!:lol:
 
Dreamlifter er da greit nok? Lift for Dreamliner. Helt logisk IMHO.

Grunnen til at wingletene er fjernet er visst fjernet for aa gjoere maskinen mindre foelsom for crosswind. Dette er visst et problem for maskinen.

Det er foroevrig samme aarsaken som at 737-ubaatjegerene til US Navy faar 777-wingtips. Winglets'ene gjoer maskinen ustabil i lav hastighet og lav hoeyde.
 
Glem nå winglets et øyeblikk!

Dyret ligner jo til forveksling på QUASIMODO!!!

Eller kanskje de unge lesere her ikke vet hvem han var... :colgate:
 
Flight International forklarer her at wingletsene ble fjernet pga problemer med vibrasjon som dukket opp under flight testing.
 
Back
Top