747 med "ekstra" motor

perpåhøvik

Newcomer
Medlem
Hei, igjen. Sitter stadig å leser og blar i nytt og gammelt om fly, og idag så jeg igjen en raritet på en 747 (200?)som representerte Pratt & Whittney i en eller annen sammenheng. På taket/siden av en 747 var det montert en "liten" motor over/bak nødutgangen til cockpit! Er dette en photoshopet sak eller er det en "ekte motor? Har jo også sett en 747 med en "ekstra" motor i et feste mellom de ordinære motorene, dog var vel det bare for å "flytte" en motor fra ett sted til ett annet, men dette?
http://www.airliners.net/photo/Pratt-Whitney-Canada/Boeing-747SP-B5/2324425/L
Noen som har et lurt forslag? Per.

Det er ekte, det er en 747 som brukes til testing av forskjellige motorer. Du vil finne mange slike bilder, f.eks. en 707 med propell motor i nesa

Hei igjen. Takker for gode svar, igjen! Linken til LN-MOW har jeg sett tidligere, men husket ikke hvor/når. Hadde vel heller ikke visst hvor jeg skulle poste et spørsmål ang. dette.
Per.

Jøss, det var jeg ikke klar over, men må si jeg fikk meg en god latter da jeg så bildet: http://www.aviationexplorer.com/vintage_classic_airliners/boeing 707 with front prop for testing.jpg

Du vet når man har en liten flyfabrikk oppe I gata, hender det at man ser mye rart I lufta - mange WTF moments:p
707 med propel så jeg I Abbotsford (det var den gangen en tur over grensen var som aa krysse paa Svinesund, saa noe rart mens jeg var oppe I Lynden å kjøpte lokal produsert Melk og det ble en liten omvei via Canada paa vei hjem til Sandy Point

Du vet når man har en liten flyfabrikk oppe I gata, hender det at man ser mye rart I lufta - mange WTF moments:p
707 med propel så jeg I Abbotsford (det var den gangen en tur over grensen var som aa krysse paa Svinesund, saa noe rart mens jeg var oppe I Lynden å kjøpte lokal produsert Melk og det ble en liten omvei via Canada paa vei hjem til Sandy Point
Det finnes/fantes jo en rar 757 også, med snute som en fighter tror jeg.
Så den på BFI en gang.

Nice! Den så vi vel på et (eller flere av ) av julebordene mener jeg å huske.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Back