• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

747-adv launch

har enda ikke sett noe offisielt fra Boeing, men de har oppjustert sine prognoser for etterspørselen etter "very large aircraft", og med flere store 747-kunder (ANA, JAL, Cathay Pacific, BA) på gjerdet når det gjelder A380-ordre, tror jeg nok en 747 Advanced-lansering er rett rundt hjørnet

Dette ble diskutert paa A.net ogsaa, men det er ikke kommet noe offisielt fra Boeing ennaa. Det spekuleres i om det vil komme etter styremoetet i juli.

Ca 40 seter. En plugg foran vingen, så det blir lengre upper deck, og en bak vingen. Tipper vi får en rekkevidde på 8500NM.
En del av sammenligneningene av 747A og 380 på a-net er ganske interessante, når det gjelder payload i forhold til OEW og muligheter for cargo. Om/når Boeing gir gass med 747A, så tipper jeg det kommer til å bli en like sikker vinner som 773ER!

Her kan dere se hvor mye lenger (3.57m) 747ADV vil bli :)... Samt nye motorer, raked wings +++++ ;)

747adv.jpg

Originally posted by Dag Viking
Ca 40 seter. En plugg foran vingen, så det blir lengre upper deck, og en bak vingen. Tipper vi får en rekkevidde på 8500NM.
En del av sammenligneningene av 747A og 380 på a-net er ganske interessante, når det gjelder payload i forhold til OEW og muligheter for cargo. Om/når Boeing gir gass med 747A, så tipper jeg det kommer til å bli en like sikker vinner som 773ER!
Den kommer, har faatt det bekreftet av min kilde innen Boeing.

Good! Har en krafitig mistanke om det jeg også. Gapet fra 773 til 388 blir for stort til at B vil la det stå urørt.
Skal vi tippe CX som launch? Sammen med evt BA og QF

Edit.. og selvfølgelig Cargolux!

Back