Med en slik løsning som skissert over og det passasjertallet som er antydet, begynner man jo å nærme seg B787-800, -300 og kanskje en kortere -200.
Hvorfor bygge noe helt nytt, hvis et eksisterende konsept kan brukes? B787 er jo allerede et nestegenerasjon fly, og en B737 arvtaker skal jo visstnok baseres på teknologi fra det programmet likevel.
Det skulle være fullt mulig å håndtere et slikt fly på kort tid på flyplassene. For et eksempel, se på hvordan Qantas bruker sine B767 i dag: Stort sett skytteltrafikk mellom Sydney, Brisbane og Melbourne, og med korte snutider.
Hvorfor bygge noe helt nytt, hvis et eksisterende konsept kan brukes? B787 er jo allerede et nestegenerasjon fly, og en B737 arvtaker skal jo visstnok baseres på teknologi fra det programmet likevel.
Det skulle være fullt mulig å håndtere et slikt fly på kort tid på flyplassene. For et eksempel, se på hvordan Qantas bruker sine B767 i dag: Stort sett skytteltrafikk mellom Sydney, Brisbane og Melbourne, og med korte snutider.