• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

737-800 Strikkmotor ?

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
En 737-800 taxer ut klart til å ta av , underveis så får cockpit indikasjon på feil på en av motorene.
Tilbake ved gate ser det ut som om Mech får en/to? strikker levert ut fra cockpit.
Så ut som grove strikker >=50 cm lange . Det ser ut som om disse monteres under cowling.

Noen som kan bidra litt med hva dette kan være , og hva de er til ?

Det er nok ikke noe som vanligvis ligger i cockpit du har sett. Jeg ikke hva du har sett, det eneste jeg kan tenke meg er at dem fikk reverser lys, og at en teknikker setter i noen små låsepinner på hver side av motoren for å dispatche maskinen med en revers inop. Men disse pinnene ligger uansett ikke i cockpit, det er noe mekkene har.

Takk så langt, ikke noe annet som oppbevares i cockpit, trolig bak cpt som kan komme med i betraktning her ?

Jeg klarer heller ikke i farta og komme på hva dette kan være...
Så du noe hva som ble gjort på bakken? Åpnet de cowlinger? Hadde de verktøy? osv?

Det er veldig lite som ligger i cockpit, det eneste er egentlig gear pins. Ihvertfall hos oss. Hva andre selskaper normalt har der vet jeg ikke.

Back