7 timer i Frankfurt. What to do?

Someone

Moderator
Medlem
Overskriften sier vel det meste.....

I forbindelse med min sommerferie skal jeg reise fra Frankfurt (LH sommertilbud i biz) og pga at jeg må komme meg til Franfurt på en separat billett trengte jeg litt mer enn minimum connection time der nede. Når det itillegg var ca 1000kr billigere å da ta en tidlig fly via CPH var egentlig valget ganske enkelt....

Men så kommer problemet: Jeg har plutselig fått over 7 timer til rådighet i Frankfurt, så spørsmålet er hva skal man gjøre?

Jeg har tilgang til LH sine business lounger, men å sitte der i 7 timer blir litt vel i meste laget. Men kan man gjøre annet i Frankfurt sentrum enn å spise lunsj?

Blir vel en tur opp på spotterterrassen, og vurderer også en tur med sighseeingbussen på FRA, selv om jeg tok den senest i høst. Men det store spørsmålet er i forhold til bagasje! Hvor tidlig lar LH meg sjekke inn kofferten når jeg reiser i C, og hvis ikke de lar meg sjekke den inn veldig tidlig, hvordan er det med oppbevaringsmuligheter?

Det greieste er vel å dra inn til Frankfurt by og se seg om der. En kort togtur fra flyplassen. Men i utgangspunktet er det sikkert ikke vanskelig å få tiden til å gå på FRA. Er jo mye å oppleve på selve flyplassen og, slik du nevner med bla. spotterterrasse.

(Ellers leste jeg en lignende tråd på Lonelyplanet.com, hvor mange heller anbefalte å dra til Wiesbaden eller Mainz istedenfor inn til Frankfurt by. Der skal det visstnok være hyggelige kafèer, hyggelig sentrum, gamle bygninger osv.)

Last edited:
Hvis du savner inspiration til , hvad man kan fordrive tiden med nogle timer i Frankfurt, så tag et kik på Flyertalks Germany Forum (Hvis du ikke allerede har været der selvfølgelig !). Spørgsmålet : "What to do with x hours in Frankfurt" er lidt af en klassiker.
Jeg er måske i mindretallet, men synes faktisk Frankfurt er en OK by at fordrive nogle timer i.

Anbefaler absolutt et lite besøk i Frankfurt eller en av de andre småbyene rundt flyplassen. Har selv tatt turen inn til byen flere ganger det siste året - mye bedre enn å være i de kjeeeedelige loungene.

Etter å ha vært i både Wiesbaden og Mainz ville jeg foreslått Mainz som har en virkelig fin gammel bydel og et trivelig sentrum med bra kaffeer, is etc.

Kanskje det er noen fine jenter i Frankfurt du kan titte på? Ja, om du er interessert i slikt altså? ;)

BF:cool2

Skal sende ut varsel til "my sisters" i Frankfurt, så de kan passe seg for en stk nordmann som kommer dragende med nylig ervervede østblokk-basselusker (ref tidligere tripreport) :lol: ;)

Og for å være litt snill pike og on-topic så kan jeg si at Wiesbaden er et pent sted 30 min fra Floghafen i Frankfurt jeg har vært i selv, men noe "must" er det forsåvidt ikke. Fine bygninger og hyggelig stemning, så det er bedre enn å sitte og sløse med tid på den noe triste/slitne flyplassen.

Last edited:
Og for å være litt snill pike og on-topic så kan jeg si at Wiesbaden er et pent sted 30 min fra Floghafen i Frankfurt jeg har vært i selv, men noe "must" er det forsåvidt ikke. Fine bygninger og hyggelig stemning, så det er bedre enn å sitte og sløse med tid på den noe triste/slitne flyplassen.

Polaris, ka i svarten gjorde du i Wiesbaden? Det er vel ikke en typisk by man drar til?

Etter å ha tilbragt en uke i Wiesbaden og også litt tid i Mainz vil jeg si Mainz er bedre. Noe av de fineste jeg fikk med meg i Wiesbaden var vel kanskje Slott Biebrich som ligger fint ved Rhinen. Bra is hadde de der og.

Tror det ligger en TR et sted her på forumet, men jeg og et par venner dro på konsertærend (QOTSA) i by'n :) Det var ikke den eneste byen vi besøkte i Tyskland, for å si det sånn, hehe. Har bare tatt tog forbi Mainz så der kan jeg ikke uttale meg.

Back