Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Så er det nå engang slik at det bor fler i Bærum enn på Kløfta. Det bor mange mange fler innenfor en viss radius av Hurum i forhold til samme radius rundt Gardermoen, og det er folket som skal benytte seg av en flyplass!! Men det slutter jo som vi har nevnt tidligere i tråden ikke bare der..Originally posted by Thomas
Originally posted by LN-MOW
Originally posted by Range Rover
Lars Fr.
Som synes 19 minutter med flytoget ikke er så mye verre enn 15 minutter på flybuss eller innpå halvtimen med 31-bussen.
.... men for meg som bodde i Sandvika tok det plutselig veldig mye lenger tid aa komme meg paa jobb ... for ikke aa snakke om alle pengene det kostet!
Kostet vel ikke noe særlig mer å komme seg fra Sandvika til Gardermoen enn det gjorde å komme seg fra Kløfta til Fornebu i 20år..
Originally posted by OMW
Så er det nå engang slik at det bor fler i Bærum enn på Kløfta. Det bor mange mange fler innenfor en viss radius av Hurum i forhold til samme radius rundt Gardermoen, og det er folket som skal benytte seg av en flyplass!! Men det slutter jo som vi har nevnt tidligere i tråden ikke bare der..
Originally posted by OSL Inside
Originally posted by OMW
Så er det nå engang slik at det bor fler i Bærum enn på Kløfta. Det bor mange mange fler innenfor en viss radius av Hurum i forhold til samme radius rundt Gardermoen, og det er folket som skal benytte seg av en flyplass!! Men det slutter jo som vi har nevnt tidligere i tråden ikke bare der..
Så det du sier er at siden det bor flere mennesker i Bærum enn det gjør her oppe så gir det rett til å syte å klage i det uendelige slik de fleste sør for Oslo har gjort nå i 6 år?
Tror du kan telle på ei hånd de som kjørte fra Romerike, Hedmark (Elverum, Gjøvik, Hamar) til FBU som klaga på at flyplassen lå der den lå.
Men som du selv sier "det er folket som skal benytte seg av en flyplass" - en flyplass bør kanskje ha ett par ansatte for at kabalen skal gå opp.
Wake up, det er 2004 og Norges hovedflyplass ligger på Gardermoen, enten dere liker det eller ikke..
Originally posted by Concorde
Fornebu var sprengt, ingen tvil om det, men å rasere omerådet der for å lage ingenting var fullstendig bortkastet
Jeg er våken jeg, jeg har fløyet utallige timer fra Gardermoen (som betyr at jeg har brukt dobbelt så mange timer på å komme meg til og fra plassen) så jeg vet jævlig godt hvor den ligger.Originally posted by OSL Inside
Originally posted by OMW
Så det du sier er at siden det bor flere mennesker i Bærum enn det gjør her oppe så gir det rett til å syte å klage i det uendelige slik de fleste sør for Oslo har gjort nå i 6 år?
Tror du kan telle på ei hånd de som kjørte fra Romerike, Hedmark (Elverum, Gjøvik, Hamar) til FBU som klaga på at flyplassen lå der den lå.
(...)
Wake up, det er 2004 og Norges hovedflyplass ligger på Gardermoen, enten dere liker det eller ikke..
Den her tok jeg ikke.. Tror du alle som jobbet på FBU bodde på Kløfta? :sarcMen som du selv sier "det er folket som skal benytte seg av en flyplass" - en flyplass bør kanskje ha ett par ansatte for at kabalen skal gå opp.
Originally posted by OMW
Klager på støy fra boliger? Det er i alle fall jeg som flyr på Gardermoen godt kjent med. Så det er heller ingen unnskyldning, det vil komme overalt på alle flyplasser. Jeg tror Starmoen er eneste stedet jeg vet om hvor det ikke er tema. Kanskje OSL skulle ligget der da eller?? Så kunne innlandet fått enda et boost?![]()
Jeg er våken jeg, jeg har fløyet utallige timer fra Gardermoen (som betyr at jeg har brukt dobbelt så mange timer på å komme meg til og fra plassen) så jeg vet jævlig godt hvor den ligger.
Og det er som alle sier en flyplass som funker fint. (bortsett fra for få SAS-innsjekker og altfor treg bagasjeutlevering, samt mye kaldere i første plan enn andre osv, tåke tåke tåke, var selv med CO i holding over Sigdal i 35 min for å få vente på lovlig CAT3-landing)
Poenget er som alle får frem, at den ligger på feil sted. Jeg vil anbefale OSL Inside å ta en titt på kartet og se hvor det bor folk utenfor Oslo. Hva fører OSL sin beliggenhet til? Jo, at ALLE som bor vest og sør for Lysaker må passere gjennom en allerede for underprioritert E18, gjennom hele byen, og så 4-5 mil til noe som medfører lengre reisetid for folk flest. Folk flest er demokrati i et nøtteskall, noe som kanskje hadde fungert her i landet uten AP ved makta når beslutninger skal tas.
Greit at Hurum nødvendigvis ikke er nærmere Oslo enn Gardermoen, men det er som sagt folk vest for byen også. Elverum, Hamar, what, 50000 mennesker tilsammen? Bor flere innenfor rimelig gangdistanse ved både Fornebu og Hurum.
Klager på støy fra boliger? Det er i alle fall jeg som flyr på Gardermoen godt kjent med. Så det er heller ingen unnskyldning, det vil komme overalt på alle flyplasser. Jeg tror Starmoen er eneste stedet jeg vet om hvor det ikke er tema. Kanskje OSL skulle ligget der da eller?? Så kunne innlandet fått enda et boost?
Da får kanskje du våkne opp litt og se på hvor mange flyselskapsansatte som bor/bodde vest for byen.
Flyplassen skulle ligget på Hurum, så kunne Øvre og Nedre Romerike få fløyet så mye charter de vil fra Gardermoen for min del.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.