7 bilder, av 7 fly

EVGENML

ScanFlyer Blue
Hei, da har jeg vært nedom Molde Lufthavn, Årø igjen. Denne gangen var det på grunn av tåke på Vigra (AES).

Jeg tar mer enn gjerne i mot konstruktiv kritikk.
Bildene har dårlig kvelitet pga hastverk. Det er gjort lite el. ingen redigering på bildene.

Evnt. kommentarer er OVER bildene.

Hvordan kan disse to flyene bli til 7?

1 by EVGENML, on Flickr

Jo! Man flytter på seg!

2 by EVGENML, on Flickr

LN-KKC kom fra OSL

3 by EVGENML, on Flickr

På andre siden fant jeg mitt utstilte LN-NOB med Edvard Grieg på.

4 by EVGENML, on Flickr

Lining up! (Bj. Bjørnson tok forøvrig av som NAX417 fra AES (MOL) til OSL ca 01:20)

5 by EVGENML, on Flickr

"Toravær" i Molde.

6 by EVGENML, on Flickr

Busstransport.

7 by EVGENML, on Flickr

Last edited:
Ja, kunne ikke ta ned et Air Baltic fly, det måtte returnere til Bergen igjen.
Air Baltic (som nevnt på spotterplass) foretrekker Flesland som alternativ. Det er jo logisk at man velger 10-11 timer i buss for sine pax kontra 1,5 time med samme transportmiddel fra MOL.

Forøvrig, jeg tenkte jeg skulle spørre deg om du hadde noe brukernavn på noe forum, men det ble nå engang ikke slik da. Men nå vet jeg da...

Fine bilder!

Fin dokumentasjon på mange fly i Molde :)
Air Baltic (som nevnt på spotterplass) foretrekker Flesland som alternativ. Det er jo logisk at man velger 10-11 timer i buss for sine pax kontra 1,5 time med samme transportmiddel fra MOL.

Kan det være fordi de er skeptiske til ukontrollerte flyplasser? Men ENKB er vel også kortere enn ENBR..

Kan det være fordi de er skeptiske til ukontrollerte flyplasser?
Nei det aner jeg ikke. Registrerer at andre flyselskap ikke hjemmehørende i Norge svinger nedenom her i Molde når AES ligger i grøten (alt for sjeldent det skjer dessverre...;-))

Men ENKB er vel også kortere enn ENBR..
Ja, betydelig kortere, men de har vel ikke handling så sent som dette var på kvelden? Ca kl 2300 - 2330. Også fra TRD er det betydelig kortere reisetid.

Nei det aner jeg ikke. Registrerer at andre flyselskap ikke hjemmehørende i Norge svinger nedenom her i Molde når AES ligger i grøten (alt for sjeldent det skjer dessverre...;-))

Ja, betydelig kortere, men de har vel ikke handling så sent som dette var på kvelden? Ca kl 2300 - 2330. Også fra TRD er det betydelig kortere reisetid.

Men hvorfor landet de ikke på MOL da? Kjønner ikke helt dette jeg.....

Last edited:
Back