60 000 nye utenlandsseter fra TRD i sommer...

LTH

ScanFlyer Gold
Medlem
Fra slutten av mars øker utenlandstraffikken fra TRD med 60 000 seter (sommerprogam)

Viktige nyheter:

Widerøe øker fra 3 til 4 daglige til CPH
KLM øker fra 2 til 3 daglige til AMS
Icelandair øker fra 2 til 3 ukentlige til KEF via BGO på retur
Lufthansa med 2 ukentlige til FRA
Norwegian starter tidligere i 2011 enn i 2010 med ruten til Antalya

http://www.bladet.no/nyheter/article5492593.ece

Last edited:
Spennende tider på TRD for tiden :) Nå er det også sannelig på tide at det bygges en respektabel utenlandsterminal for de reisende og ikke bare flikking her og der......heldigvis har Avinor forstått det men det tar for langt tid dessverre.

Problemet er at det ikke blir gjort noen ordentlig og framtidsrettet utbygging, slik som MD11 skriver. Det "klatt"-bygges bare her og der. På Gardermoen blir det stadig bevilget penger til å bygge for framtiden, men her oppe klarer vi ikke engang å holde tritt med dagens etterspørsel.Husker et par år tilbake, da Novair og MyTravel brukte A330-materiell flere ganger pr. uke, vi passasjerene måtte hente bagasjen på paller! Tydelig at enkelte flyplasser er mindre prioritert enn andre....

Slik var situasjonen i fjor sommer, kan ikke se for meg at det blir særlig bedre i år!

Kan jeg foreslå lounge oppe der hvor bare blåbær holder til? De lokalene brukes jo aldri, og har perfekt størrelse ift størrelsen på B-terminalen.

Bare blåbær ligger så vidt jeg vet på Solsiden, så kan du spesifisere nærmere?

Det er virkelig synd at det ikke finnes penger til ny terminal B. Terminal B trenger sårt mere plass samt brotilknytning til flyene...

Back