• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

5 fra SVG

BSSW

Browncoat
Var på Sola idag for å se på sted å bo, og brukte noe tid på spotteplattformen der. Det gikk mye i det vanlige, men litt "unormalt" også. Så Leorim da jeg kom, i Taxien sin.

Begynner med denne
DSC_8907.jpg

En B777-200LR fra Qatar

DSC_8951.jpg

Denne landet et lite stykke inne på RWY 18

DSC_8995.jpg

LH flyr også til SVG, med eget materiell. Her en B733 (D-ABXL).

DSC_9014.jpg

En veldig lang push-back :8:

DSC_9017.jpg

Så var det bye bye til LH for i dag.

Takk for titten :)

Last edited:
flotte bilder, litt synd med masten som står i veien på bilde 4.
Takk. :)

Masten er en referanse på hvor langt bak flyet er dyttet. Men man må være kjent med SVG og spotteplattformen for å se hvor langt bak den er dyttet. :)

Flotte bilder! Alt som er B738 eller større skal ha longpush ut på lima.. denne ser jo ut til å ha blitt pushet helt ut på romeo..

Nå stopper brannmuren meg på jobben fra å se selve bildene. Men hva gjorde Qatar på SVG? Cargo maskin? (føler meg helt blind her!!;))

BF:cool2

Qatar fly over her med minst 3 maskiner pr dag, og alle er T7
Det irriterer mine venner på LHR som ennå ikke har sett QR T7 der borte

Flotte bilder! :)
Hvor finner man denne spotteplattformen? Har en del familie i Stavanger-område som jeg reiser på besøk til med jevne mellomrom, kunne vært fint å vite hvor den er. Kan jo hende jeg kjøper meg et speilrefleks en dag. ;)

Back