Re: 4th of july - En opplevelse verdt å få med seg i USA?
Tilfeldighetene har villet at jeg har opplevd 4th of July i Charleston, SC - fyrverkeriet varte en halv time, hadde vært stilig med samme mengde raketter innom 10 minutters varighet. Hadde ikke gjort særlig med research, men fikk følelsen av at det var en konsert på andre siden av fjorden, men som vanlig i USA umulig å komme seg tilbake til sentrum uten å kjøre bil selv. Og siden jeg hadde planlagt å lukte på en eller to korker den kvelden så ble det ingen bil og dermed ingen konsert.
Har også vært i New Orleans (forrige gang 4 juli fant sin plass på kalenderen) og der var det samme historien. Fyrverkeri, boder som selger mat, drikke og juggel, en radiokanal som angivelig synkroniserte sending/musikk med fyrverkeriet. Mengden weirdoes som dukket opp i Bourbon Street den kvelden var for så vidt en opplevelse, dog surrealistisk.
Men det er så vidt jeg forstår veldig forskjellig fra by til by. Om The Windy City har noe å tilby som er verdt å utsette en hjemreise for det vet jeg ikke. Men vil anta det kanskje er færre som reiser IC-flights 3. og 4. juli så reise ut den 3. er gjerne billigere.