4th of july - En opplevelse verdt å få med seg i USA?

orhel

ScanFlyer Blue
4th of july - En opplevelse verdt å få med seg i USA?

Har et lite dilemma i sommer. Er i utgangspunktet i Chicago 4 juli, men vurderer å endre reiserute slik at man drar den 3. Spørsmålet er da: Hva gjør 4th of july så spesielt at man burde holde seg til opprinnelig reiserute? :stir

Re: 4th of july - En opplevelse verdt å få med seg?

Nei, mener jeg.

Vært flere steder i USA på fjerde juli. Det er ikke så spesielt at jeg ville gått "out of my way" for det.

Washington DC er fett på 4 Juli.

Las Vegas, 4 Juli.... Magisk!

Skal dit igjen for 5 året på rad, maaaaasse som skjer!

Kim

Re: 4th of july - En opplevelse verdt å få med seg i USA?

Tilfeldighetene har villet at jeg har opplevd 4th of July i Charleston, SC - fyrverkeriet varte en halv time, hadde vært stilig med samme mengde raketter innom 10 minutters varighet. Hadde ikke gjort særlig med research, men fikk følelsen av at det var en konsert på andre siden av fjorden, men som vanlig i USA umulig å komme seg tilbake til sentrum uten å kjøre bil selv. Og siden jeg hadde planlagt å lukte på en eller to korker den kvelden så ble det ingen bil og dermed ingen konsert.

Har også vært i New Orleans (forrige gang 4 juli fant sin plass på kalenderen) og der var det samme historien. Fyrverkeri, boder som selger mat, drikke og juggel, en radiokanal som angivelig synkroniserte sending/musikk med fyrverkeriet. Mengden weirdoes som dukket opp i Bourbon Street den kvelden var for så vidt en opplevelse, dog surrealistisk.

Men det er så vidt jeg forstår veldig forskjellig fra by til by. Om The Windy City har noe å tilby som er verdt å utsette en hjemreise for det vet jeg ikke. Men vil anta det kanskje er færre som reiser IC-flights 3. og 4. juli så reise ut den 3. er gjerne billigere.

Har selv opplev 4.juli i Washington, og det var en virkelig fin opplevelse. Vi satt ute og drakk øl og hadde grillmat et lite stenkast i fra Washinton Memorial. Hærlig vær og fin stemning. Fyrverkeriet klokka 00:00 er noe av det beste jeg har opplevd.

Forventer du feiring som i Norge, blir du skuffet. Som regel er holder byen fyrverkerishow og det settes opp gjerne opp et tivoliområde. Noen steder har de parader, og mange synes det er stas. Personlig feirer jeg som regel på terassen med en ekstra øl eller to .. ;)

Min personlig erfaring er at 4 juli er mest interessant hvis man er i invitert til en eller annen form for privat fest

Jeg har feiret 4th of July en gang i USA og da var jeg som Someone nevnte invitert til en privat fest. Poolparty og grilling hjemme før vi dro til byen (Jacksonville, FL) for å se på fyrverkeriet på kvelden.

Jeg har ikke noe stort behov for å gjenta det (annet enn at den private festen selvfølgelig var hyggelig)

Har vært i NY på 4.juli en gang. Sinnsykt med folk ute når fyrverkeriet skulle opp, sef helt rått. Men det er nok mye mer å se/gjøre samme hvilken by du er i.

Vores plan siger at vi gerne skulle være på Hawaii den .04jul 2014

Hilsen Ole

Var i NYC 4th of July i fjor, masse folk i gatene og fyrverkeri, men når det var slutt så virket det som om det var det og skulle du ha noe mer morro måtte det ordnes privat

Var i NYC 4th of July i fjor, masse folk i gatene og fyrverkeri, men når det var slutt så virket det som om det var det og skulle du ha noe mer morro måtte det ordnes privat

Enig. NYC på 4 Juli var so-so.

Mens DC var konge. Stod sammen med 700.000 gærne folk og hørte Army koret synge proud to be an American med fyrverkeriet i bakgrunnen. Magisk. Ofte kulturelle messer på Washington Mall i dagene før også. Og enorm parade.

Forøvrig har også Malia Ann Obama bursdag da og pleide å tro at hele USA gikk mann av huse for å feire den. Mulig hun har sluttet å tro det nå.

Også vært i NYC på 4. Juli. Dro ut til Coney Island. Koselig, men litt for mye folk for min del. Halve dagen gikk vel bort i køståing her og der. Spesielt mye kø på subwayen ut til Coney Island, tror vi sto i kø 1.5 time.

Husker vi alle fikk champagne på flyet fra NYC - London (AA) den kvelden :D

Back