• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

49% av Virgin Atlantic til salgs

Someone

Moderator
Medlem
Singapore Airlines ønsker å selge sin 49% eierandel i Virgin Atlantic, så lenge de får en tilbud de kan akseptere

http://www.reuters.com/article/marketsNews/idINSP8359920080514?rpc=44

SINGAPORE (Reuters) - Singapore Airlines (SIAL.SI: Quote, Profile, Research), on Wednesday invited offers for its 49 percent stake in Richard Branson's trans-Atlantic airline Virgin Atlantic VA.UL because the nine-year old investment was giving it poor returns.



http://ftalphaville.ft.com/blog/2008/05/14/13039/singapores-trouble-with-virgin-for-desking

Singapore Airlines has had it with transatlantic travel.

The chief executive of the far east carrier on Wednesday was quoted by wires as saying that it was open to offers for its 49 per cent stake in the Virgin Atlantic group, which it viewed as an underperforming investment.
 
Sir Richard kjøper nok tilbake posten, skulle jeg tro. SQ+VS har jo aldri blitt noe godt ekteskap
 
Hva er egentlig grunnen til at Virgin Atlantic ikke inngår i noen allianse? Hadde passet bra i Star :)
 
Sir Richard har vært en til dels høylytt motstander av allianser (noen som husker "No way BA/AA"??), og har vel - på samme måte som Emirates - valgt å stå utenfor alliansene, og heller basere seg på bilaterale avtaler med andre carriers.
Interessant artikkel om Virgin i denne ukens TIME Magazine (skal se om jeg kan scanne om noen er interessert)
 
Back
Top