• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

48-seters 757 mellom JFK og Stansted

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Et nytt selskap, Eos, planlegger aa starte aa fly JFK-STN med en 48-seters 757 til hoesten. Lykke til!!

http://www.usatoday.com/travel/flights/2005-06-09-eos-airline_x.htm

http://www.eosairlines.com/index.html

Nordmann i ledelsen?

Eilif Serck-Hanssen, Chief Financial Officer
Serck-Hanssen is the former Senior Vice President of Finance and Treasurer for US Airways and a former Northwest Airlines executive.

Absolutt... Men om jeg har noen særlig stor tro på eos er vel et helt annet spørsmål!

hvor mange slike prosjekter har vi ike sett, som ikke har blitt noe av??

BlueFox, nederlenderne som skulle fly BBJ, EuroFly, et par andre amerikanske forsøk. Siden MGM Grand Air la inn årene har vel ingen fått en ren business-operasjon til å fungere (bortsett fra LHs PrivatAir-deal, men det er en del av et større nettverk)

Hvordan er det med loungefasiliteter på Stansted? Til en sånn operasjon bør jo muligens loungen stå litt i stil.

Dette blir vel en variant over det Primaris skal gjøre med 787'ene, bare litt ekstra luksuriøst.

Originally posted by Olebno
CK. Skal vi prøve å få til en interline avtale med Eos ???:cheers: :cool2

spørs om noen tør det - med tanke på at de kanskje går på dukken før de får betalt utestående i clearing house... Da satser jeg heller på LH DUS-EWR....

Problemet med en slik rute er at det ikke fyller noe behov. Det er allerede rikelige muligheter til å betale masse for luksus man ikke trenger hos dinosaurene.
LCCene fylte i motsetning et nytt behov da de kom, nemlig for lavere priser enn dinosaurene kunne klare.
Unntaket kan være bisniss-griser som LH bruker på strekninger med mye bizpax og lite i kuklasse. Og så kan det jo hende at Primaris klarer seg hvis de bygger et skikkelig nettverk som får tyngde, så de klarer å fylle flyene.

Men kommer Primaris skikkelig i luften da? Jeg tror vel heller at deres 787 ordre går til noen andre...

Stilig webside

Stilig maling også. Terningkast: 5
aircraft_1.gif

Jeg var tilfeldigvis oppe i cockpit på en B757 på OAK i stad. Dette var kapteinens siste flight med selskapet, da han akkurat var kommet inn hos EOS :up:

Så de ser ut til å ha seriøse oppstartsplaner ja!

og ILFC har bekreftet at de har levert tre ex-Mexicana 757-200ER (serienummer 27351, 24964 og 26332) på femårskontrakter til Eos

Jeg venter i spenning til de skal begynne å fly til STN. Kommer de til å innstalere Winglets tro!

Back