+47 915 05 400

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Denne var jo egentlig litt artig og jeg skal gjøre en 37 minutter lang historie kort... Har hatt en gjeng som har bygget om hagen vår siden i fjor og tenkte meg en meget kjapp tur hjem på poeng for å sjekke status.. Ringte SAS fra utlandet, og etter å ha ventet 10 minutter på fin utenlandstakst (selv med EBG og uten tvil fra utlandet) møtte jeg en hyggelig ung svenske som skjønte overhodet ingen ting.

Det var null forståelse for ruter, flyselskap, poeng osv. - men etter 27 minutter kom løsningen med Dubai - Arlanda - Oslo - Dubai. Hun var meget begeistret over at hun fant en direkterute fra Oslo til Dubai med SAS og var bastant på at det var et godt alternativ. Jeg nevnte at det siste SAS fløy til Dubai var via CPH (tror jeg) for en god stund siden.. Dette nektet hun plent på og mente at dette var riktig. På pur F sa jeg "go ahead" og hun begynte bookingen. Jeg googlet for moro skyld SK4604 mens vi pratet og fant ut at dette var OSL-DUB.

Da jeg sa du vet dette er Dublin? Gjorde hun det eneste riktige og la på :p

Søtt - men litt slitsomt.

Er ikke den gjengse oppfatningen her på forumet at om man skal bestille noe med SAS må det gjøres via Widerøe?

Fantastisk! Jeg har lenge vært skeptisk til hva som ville skje med denne type henvendelser etter SAS har outsourcet telefontjeneste sin... Og her fikk vi fikk vi svaret! Er glad jeg fikk booket bonusreisen min til Asia i begynnelsen av mai. For fremtiden er det vel bare å folde hendene og håpe på et mirakel;)

Hahahaha, takk for at du reddet kvelden min :lol:

Outsource ja. Har mye dritterfaring med det selv fra egne arbeidsplasser gjennom årene. Trodde trenden hadde snudd og at man nå går i retning av insourcing jeg. Men tydeligvis ikke i alle bransjer :)

Jeg ringte i dag for å dobbeltsjekke hva en enveis fra LAX-OSL kostet. Fikk beskjed om at det ikke gikk siden det ikke ble fløyet direkte... Etter mye frem og tilbake kom tilbudet om 350.000 Poeng med Lufthansa.

Det er helt unødvendig å ta kontakt lenger. Er kun godag-mann-økseskaft svar å få uansett. Jeg sendte klage til gull e-posten for en stund siden, på at det nå ikke var mulig å endre fleksible billetter på 05400, og fikk dette svaret. Nyttig!
Hei,

Det er selvfølgelig uheldig at det skulle bli så vanskelig. Jeg er glad det alikevel ordnet seg for deg.

Tlf 05400 og så taster du inn EBG kortnummer skal gi deg riktig informasjon.

Jeg ringte i dag for å dobbeltsjekke hva en enveis fra LAX-OSL kostet. Fikk beskjed om at det ikke gikk siden det ikke ble fløyet direkte... Etter mye frem og tilbake kom tilbudet om 350.000 Poeng med Lufthansa.
For 3-4 personer på First?

Alle kundeservice-callcenter-greier hos alle selskap burde ha muligehtene til å trykke * eller # eller noe slikt under samtalen og bli satt over til en meny med:

1 - Hjelp! Finn noen andre jeg kan snakke med!
2 - Hjelp! Vedkommende må på skolebenken!
3 - Hjelp! Denne personen bør aldri ha kontakt med kunder!

-A

Hahahaha, takk for at du reddet kvelden min :lol:

Outsource ja. Har mye dritterfaring med det selv fra egne arbeidsplasser gjennom årene. Trodde trenden hadde snudd og at man nå går i retning av insourcing jeg. Men tydeligvis ikke i alle bransjer :)

SAS har nettopp klart å få ting outsourcet, og nettopp fått ut en app. Gi de 5-10 år så skal nok det som er igjen insources.

-A

Har like lite opplærte folk også tatt over supporten via facebook. Ser noen rare svar der...

Jeg er ingen tilhenger av rant på facebooksidene til selskaper, men denne fortjener å bli postet. Flaut av SAS, hadde forventet bedre fra den kanten. Dette er i beste US stil. DM-karusellen har lært oss en ting, ha dato, flightnr og byer klare, men det burde være unødvendig når det gjelder ruter i vårt eget nabolag.

Back