4 x kjøp

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
L

LN-HAT

Guest
4 x kjøp

Fem analytikere TDN Finans har snakket med venter seg et resultat før skatt på 33 millioner kroner for Norwegian i 2. kvartal 2006, opp fra 21 millioner i det samme kvartalet året før.

Driftsresultatet ventes å stige fra 23 til 31 millioner, omsetningen fra 531 til 766 millioner kroner.

Alle fire som har oppgitt anbefaling til nyhetsbyrået har kjøpsanbefaling.

Norwegian legger frem tallene førstkommende torsdag.

Kilde :
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=223174&cat=66
---

Så får vi se hvordan de treffer........
--

Replying to Topic '4 x kjøp'

vi får se i morgen. Omsetningstallet er det ikke så vanskelig å regne seg frem til - det er jo bare å ta DYs tall for yield og gange opp med RPK (fra månedsrapportene).

Jeg tror nok noen har forregnet seg når de spår et overskudd på 33 mill. i Q2. Det vil si at Norwegian skal ha klart å få CASK (kostnad per tilbudte setekilometer) ned i under 55 øre. har Kjos & Co klart dét med så mye innleie, høye fuelpriser og oppstart av en rekke nye ruter, da skal jeg med glede spise hatten min (som jeg ikke har) og legge inn et reklamebanner for Norwegian på forumet i én måned fremover. Personlig tror jeg mer på (i beste fall) et nullresultat i Q2.

Dersom de ikke skulle levere et pent + resultat , når skal de da få det til ?

fem mill gir ikke noe reklamebanner - CASK på 55 øre gir banner! Når du har en omsetning på trekvart milliard er jo fem mill nesten som nullresultat å regne. Morgendagen blir spennende!

Kan ikke noen gi denne mannen en hatt før det er for sent! :spin:

Falcon, kan du ikke gi CK en WF-cap fort som bare f. Fint at skyggen er ekstra tungt fordøyelig :up:

Men markedet er ford et skuffet over resultatet sidne de ble lavere enn ventet:

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=223352&cat=100.

Og når aksjen er ned nesten 5% til nå idag var det kanskje ikke så lurt å følge anbefalingen å kjøpe FØR tallene ble presentert

Sitat herfra: http://n24.no/boers-og-finans/article1386541.ece

Hun forklarer de dårlige resultatene med at det har vært et særdeles turbulent kvartal. Ifølge Ellingsen har folk reist mindre som følge av opp til to timer lange køer i sikkerhetskontrollen.

Dette høres ut som månedens dårligste forklaring. Jeg tror ikke folk som skal reise et sted skyver eller dropper reisen grunnet lange køer i sikkerhetskontrollen. Og om noen gjør det, så er det neppe så mange at DY merker det i sitt resultat.

Men det kan selvfølgelig være journalisten som har vridd ltt på det.

Originally posted by BU662

17 mill NOK in extraordinary expenses pga av bakke-skader og motor-skader.

Dette er veldig mye og viser hvor mye KKS sitt "frigang" pa Sola har kostet.

Vil ikke forsikring dekke dette?

Sola hendelsen hadde en pris på 7,5"
Det var også en motorreparasjon som dro litt opp her , 10.0"

Back