• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

4 skadet etter Delta Aborted Takeoff Atlanta

Evakuert ut i vinteren i Atlanta

https://www.paddleyourownkanoo.com/...e-fire/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=bluesky

Delta Air Lines Boeing 757 With 207 People Onboard Evacuated At Atlanta Airport After Possible Engine Fire

delta-jet-evacuated-engine-fire.png
 
Ja, det stemmer. N589NW. De avbrøt takeoff ved 85 knop. Kan høres ut som en compressor stall.
 
Det ble vel en rutsjetur rett ut på isbanen for pax-ene med tanke på istormen som herjer i ATL området. Dermed personskader når man prøver å stable seg på beina, med folk kommene rutsjene bak deg.

Btw: Atlanta er ikke plassen å fly til/fra/via idag.
De har nå 20:35 (14:35 lokal) forsinkelser på 254 min på arrivals og 210 min på departures og en lang liste med Cancelled.
 
De som står i deicingkø nå har avgangstid fra 7.30-10.30 ... ihvertfall de jeg klikket på. Klokken er nå 1440.

Edit: Og to UA-maskiner som skulle gått 0700.
 
Last edited:
Ser det samme nå som jeg klikker på kartet.
Ser også det samme på arrivals at det kommer inn fly som skulle ha landet i 7-8 tiden (lokal tid).
ATL må ha sprengt Flightradar24 delay monitor siden den ikke viser høyere forsinkelser.

Forstår at det er begrenset med plass på ATL (har selv flydd til/ fra dit et par ganger), men å deise på North ramp, nord for rullebanene må være tungvint og forsinket ting enda mer. Ser at det fremdeles bruker de indre rullebanene (nærmest terminal/ concoursene) for takeoff.

Men som nevnt i en annen tråd i dag så er jo ikke akkurat dette området beregnet for slike værhendelser. De har i det minste vinterutstyr ser det ut til).
 
De deicet der allerede i 2000. Før den nye terminalen kom. Deicingkapasiteten er også svært begerenset. Lageret med suppe er heller ikke ubegrenset, selv om de sikkert hadde en stor leveranse før dette.

ATL var også stengt ned (groundstop) i noen timer.

(mitt bilde)

deice.jpg
 
Ser det samme nå som jeg klikker på kartet.
Ser også det samme på arrivals at det kommer inn fly som skulle ha landet i 7-8 tiden (lokal tid).
ATL må ha sprengt Flightradar24 delay monitor siden den ikke viser høyere forsinkelser.

Forstår at det er begrenset med plass på ATL (har selv flydd til/ fra dit et par ganger), men å deise på North ramp, nord for rullebanene må være tungvint og forsinket ting enda mer. Ser at det fremdeles bruker de indre rullebanene (nærmest terminal/ concoursene) for takeoff.

Men som nevnt i en annen tråd i dag så er jo ikke akkurat dette området beregnet for slike værhendelser. De har i det minste vinterutstyr ser det ut til).

Som du sier. Begrenset plass. Folk jeg snakker med sier det er ofte kjappere med deice nord/sør vs ved terminal E.
Take off foregår på innerste rullebane fordi de må det. De innerste er lengre, samt at de ytterste er bedre tilrettelagt med tanke på approach systemer. Har ikke iPaden nær meg, men mener å huske at det ikke er rare greiene på de 2 indre baner. Slik været var i de siste dagene
var det lite valg.

Edit: Spiller liten rolle hvor deicing er under Delta IROP. Sannsynligvis en av verdens beste operasjoner, men når shit hits the fan er vi uheldigvis nærme bunnen på den lista
 
Last edited:
Back
Top