• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

35 passasjerer nektet å fly

Re: 35 passasjerer nektet å fly

Originally posted by EB

Sterling???

Planet tillhör det svenska nystartade flygbolaget Fly Excellent. Flygbolaget hyrs in av bland annat Sterling Airways och SAS. Det erhöll Luftfartstyrelsens tillstånd att starta upp kommersiell flygtrafik i juni. Bolaget har flera MD-83, flygplan av samma typ som det störtade planet i Thailand, en MD-82:a.

Dersom historien er riktig satt frem, forstår jeg godt de som gikk av.....:)

Hvis det var riktig at det var en kobling mellom fly og trekkebil som røk, så kunne vel selskapet fått ro i rekkene ved å informere om dette? Men så var det dette med den døra da ...:wow:

Hehe...
Etter over èn time i en flykabin med 40 grader tror jeg nok jeg ville vært glad for å komme meg ut i frisk luft så fort som mulig. Smell eller ikke smell :)

"En passasjer påpekte før avgang at bakre dør ikke var ordentlig lukket igjen, men fikk beskjed av flypersonalet at de var klar over det og at «den alltid har vært sånn»."

Hørtes ikke akkurat betryggende ut :huh:

Tviler litt på den historien om at døra ikke var skikkelig lukket igjen, for da vil ikke trykkabinen fungere.

Må vel tas med en klype salt dette her med døren.

Trykket LUKKER døra---DC 8'en var notorisk---Så en gang ut på tarmac når vi taxet.
Når airborne --- tettet den seg fort.

Back