• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

3 x hurra for Norwegian

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Har brukt mye tid på sidene til Germanwings, Ryanair og Transavia. Skal se på ny Alfa i Tyskland/Nederland i mai og skal frem og tilbake uten å bruke alt for mange fridager. Germanwings.com imponerer ikke, Ryanair.com er enkel å bruke - men hva med flyreisen da??? Transavia.com var heller ikke så imponerende. Ikke var noen av disse LCC seslakpene særlig billige heller...

Så kom jeg til norwegian.no og deres lavpriskalender.... U T R O L I G B R A ! ! ! Enkelt, oversiktlig - frem og tilbake til Berlin for NOK 790,- Kanskje et møte med Richard??? Benplassen blir et mindre problem...men ellers så er nesten reisen booket!!!

two :up: up...

EB har du sett bildene av nye Alfa 159? Selv om jeg ikke er fan av Alfa Romeo, så syns jeg det nye designet ser veldig bra ut, mye sintere :up:

64697.jpg

64700.jpg

64696.jpg

Ja... Er "wallpaper" på både hjemme og kontor pc`n... Nå gjenstår det stort sett å velge farge (metalliclakk) og farge på hudinteriøret...August kan bli den store Alfamåneden...

Får klare assosiasjoner til det siste fra BMW når jeg ser den Alfa'en der...hva med litt originalitet?

Så var det høna og egget da... Se på Alfa 147 så ser du hvor BMW fikk ideen til 1-serien sin. Alfa159 bygger videre på dagens 156 - den blir bare så mye mye større...:spin:

Norwegian sin lavpriskalender er veldig bra! Om noen klager over at en ikke finner lavprisbilletter her...da er det fordi en ikke kan bruke PC'n...eller at det ikke finnes billetter igjen.
Å resie t/r til Berlin for under 800,-kr er svært billig. Hadde vært gøy å vite hva selskapet som får deg til å føle deg hjemme skal ha for samme tur.....?

Ser ut som lavpriskalenderen er en ide Norwegian klekket ut på egenhånd(?).
Skal bli artig å se hvilket flyselskap som kopierer den først.

Den bilen er vakker utvendig, ingen tvil om det, men jeg finner ingen interiørbilder...

DY! Jeg tror Norwegian vil få frem den samme følelsen hos folk... Det SAS har som fordel vis a vis BA, LH eller AF i BKK, EWR eller SEA har selvfølgelig Norwegian vis a vis andre LCC selskap i Europa. Var det så vanskelig da?

LCH! Bildene av interiøret kommer vel på tirsdag 1. mars...

DY! Prisen til SAS, KLM og Lufthansa er 10 ganger så høy som DY. Skulle tro at det lå en mulighet til å tjene litt mer penger for DY også her...;)

Originally posted by EB
Så var det høna og egget da... Se på Alfa 147 så ser du hvor BMW fikk ideen til 1-serien sin. Alfa159 bygger videre på dagens 156 - den blir bare så mye mye større...:spin:

Vel talt, EB, men det er også en til som har kopiert idéen med grillen og støtfangeren - Audi. Men så har da også de Silva vært designsjef hos Alfa Romeo også da... ;)

Er det meningen at 159'n (siden den har blitt vesentlig større) skal på en måte erstatte 166? Tenker da litt a'la måten Peugeot lot 406 stasjonsvogn bli så stor for at den skulle fange opp de gamle 505-kundene.
Og en ting til, hvorfor skippet de 157?

Originally posted by EB
DY! Prisen til SAS, KLM og Lufthansa er 10 ganger så høy som DY. Skulle tro at det lå en mulighet til å tjene litt mer penger for DY også her...;)
Du får sikkert lov å betale mer om du vil ;)
Velkommen ombord...til ekte nordmenn!

Nå er det snart bare "ekte" nordmenn jeg reagerer på med DY... Synd da at prisen kanskje blir for lav og da tenker jeg ikke på meg selv (jeg skal eventuelt bare 1 gang til Berlin) Men for DY må disse alt for lave prisene være en trussel...

Trety! Tror Alfa vil markere at arvtakeren er en betydelig større bil. I en kort periode blir den også den største Alfa`n. Men det kommer en 169 om et til to år. I tillegg så har Alfa på 1950 tallet hatt en "sports/racerbil" med navn 159. Så navnet er både historisk og en klar markering på at dette er NYTT... I tillegg så har du fått med deg kopien Audi...;)

Jeg likte Audi jeg, syntes de hadde det reneste designet helt til de introduserte den grusomme grillen, for ikke å snakke om "tårene" på frontlyktene til A4, de ser ikke ut!
Men Alfagrillen er pen!

EB, du vet ikke om noen gode kokebøker med tips om hvordan man tilbereder kameler vel? Tror jeg kan komme til å trenge dem...

Tror nesten jeg skal lage de for deg... Neste Fly, Vin og Alfa møte kanskje?:spin:

Back