3 x Boeing 747-400 nærmer seg på Værnes

Geir

ScanFlyer Blue
3 x Boeing 747-400 nærmer seg på Værnes

På lørdag er det klart for stooor-besøk på Værnes. Ser at det også går en Iberia-flygning til Barcelona i tillegg til de tre jumboene til Madrid. Noen som vet hva som kommer fra Iberia? Er det en 340?

Re: 3 x Boeing 747-400 nærmer seg på Værnes

Pullmantur skal bytte passasjerer på cruiseskipet Empress. Skipet går mellom København og Trondhjem 3-4 ganger i mai-juni. Så det blir flere besøk av jumboene til Pullmantur utover.

Holy smokes.....dette hadde gått meg hus forbi.... På tide med fly+øl for oss bartemennesker snart igjen :colgate: :colgate: :colgate:

Holy smokes.....dette hadde gått meg hus forbi.... På tide med fly+øl for oss bartemennesker snart igjen :colgate: :colgate: :colgate:

Ohh Yes... ;)

Pullmantur skal bytte passasjerer på cruiseskipet Empress. Skipet går mellom København og Trondhjem 3-4 ganger i mai-juni. Så det blir flere besøk av jumboene til Pullmantur utover.

19/5, 2/6, 16/6 og 30/6. Står forøvrig en hel del i tråden LTH linker til.

Her er det også en artikel fra en lokal journalist i Stjørdals-Nytt.

http://www.stjordalsnytt.no/stjordal/sentrum/2805-klar-for-landing-

c_645_477_16777215_0___images_stories_2012_uke21_fly.jpg

Foto: StjørdalsNytt

Veldig bra tiltak! Blir det der en permanent plattform? Eller er den kun rigget til for anledningen?

Veldig bra tiltak! Blir det der en permanent plattform? Eller er den kun rigget til for anledningen?

Plattformen er permanent og skal utvides så det er mulig å søke ly under den når det regner.
Det var snakk om at den skal bli i en bredde av to paller i bredden og kanske i tre vis mulig :D

Last edited:

Artig tiltak:) Gratulerer til alle involverte.

Supert, jeg gleder meg til å se bildene deres av Pullmantur flåten. Skal selv prøve å komme meg opp til en av de aktuelle datoene.

– Rederiet er storfornøyd med planleggingen og operasjonen. De ser at alt fungerer som det skal både på havna og på flyplassen, sier Østensjø.

På Værnes har de allerede begynt å glede seg til neste runde.

– Så langt så har dette bare vært gøy. Vi begynner faktisk å glede oss til lørdag om to uker da vi skal gjøre dette en gang til, forteller Hans Hogstad som er fungerende lufthavnsjef ved Trondheim lufthavn, Værnes.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.8145062

Kanskje eit dumt spørsmål; men korleis handterar ein så store passasjermengder på Værnes? Det er vel ikkje så god plass i utanriksterminalen frå før... Eller vart folka bussa rett frå båten og direkte til flya utan å egentleg vere innom noko terminal?

Back