Mandag morgen, og klar for ny tur. Denne gangen er målet Trieste nord i Italia.
Våknet før vekkeklokka, selv om den sto på ganske så tidlig. Det er uansett en bedre start på dagen når man våkner av seg selv. Det blir ikke så mye aktivitet annet enn å pusse tenner når drosjen kommer klokka 04:45. Opphenting er beregnet slik at jeg skal være på Værnes når SAS åpner innsjekken, men bommet denne morgenen, turen tok da bare 11 minutter! Fikk studert de effektive damene i SAS mens de klargjorde til innsjekk og bagasjemottak. Innsjekk gikk nesten greit, siste strekning med LH/Air Dolomito hang ikke helt sammen med SAS-turene til Oslo og Munchen, men en dyktig dame klarer det meste!
Det var ingen kø i sikkerhetskontrollen, og jeg kunne sette meg ved min faste plass utenfor kaffebaren, ulempen ved å komme så tidlig er jo at det ikke er kaffe å få de første minuttene:
Jeg skull fly SK 335 til Oslo, den var satt opp fra utgang 33. Masse folk, som forventet en mandags morgen. Turen ble bersørget av LN-TUA, Ingeborg Eriksdatter. Dette er en 737-705 som ble levert Braathens i april i 1998. Jeg hadde fått sete 17D. Det er litt trangt der bak, men plass til knyttneve var det (selv om jeg glemte å holde frem den da jeg tok bildet):
Problemet var jo at det foran meg satt 150...pluss i kilo og heller minus i IQ.... som lente seg forover og bakover hele tida, så det å holde seg for nære seteryggen foran ble litt risikabelt. Vi kom oss opp i lufta på rutetid 0610. Vel oppe serverte SAS frokost. Det er ikke den flymaten jeg liker best, men tok i mot eska for å kunne ta bilde for bruk her:
Det var ost og salami på rundstykket. Det levde over turen, jeg spiste ingenting, men juice og kaffe er alltid ok før klokka er sju.
Flyet var ca 80%, så de tre ombord hadde det travelt. Men, de smilte og småpratet litt. Når vi nærmet oss Gardermoen ble det en litt uvanlig innflygning. Vanligvis når vi kommer fra Trondheim og skal lande nordover bruker de å fly øst for Gardermoen, Jessheim og Kløfta, og snu ca over Lillestrøm, og så lande på rullebane 01R, den østre. Denne gangen fløy vi vest for flyplassen, snudde vel nesten over Grodruddalen, og så tok vi en venstresving og landet på rullebane 01L. Vi parkerte nesten ti minutter før rutetida, som styrmannen sa, "som vanlig for oss i SAS".
Vi fikk utgang 30, som egentlig er litt hååløs når man skal ned i avgangshallen igjen, men nå har de montert en trapp ved utgang 24 ned, det hjelper da litt.
Jeg gikk "motstrøms" gjennom hele avgangshallen innenriks, og kom meg opp i Scandinavian Lounge. Skal jobbe her til flyet til Munchen går 0955. Oppfølging kommer etterhvert.
Våknet før vekkeklokka, selv om den sto på ganske så tidlig. Det er uansett en bedre start på dagen når man våkner av seg selv. Det blir ikke så mye aktivitet annet enn å pusse tenner når drosjen kommer klokka 04:45. Opphenting er beregnet slik at jeg skal være på Værnes når SAS åpner innsjekken, men bommet denne morgenen, turen tok da bare 11 minutter! Fikk studert de effektive damene i SAS mens de klargjorde til innsjekk og bagasjemottak. Innsjekk gikk nesten greit, siste strekning med LH/Air Dolomito hang ikke helt sammen med SAS-turene til Oslo og Munchen, men en dyktig dame klarer det meste!
Det var ingen kø i sikkerhetskontrollen, og jeg kunne sette meg ved min faste plass utenfor kaffebaren, ulempen ved å komme så tidlig er jo at det ikke er kaffe å få de første minuttene:

Jeg skull fly SK 335 til Oslo, den var satt opp fra utgang 33. Masse folk, som forventet en mandags morgen. Turen ble bersørget av LN-TUA, Ingeborg Eriksdatter. Dette er en 737-705 som ble levert Braathens i april i 1998. Jeg hadde fått sete 17D. Det er litt trangt der bak, men plass til knyttneve var det (selv om jeg glemte å holde frem den da jeg tok bildet):

Problemet var jo at det foran meg satt 150...pluss i kilo og heller minus i IQ.... som lente seg forover og bakover hele tida, så det å holde seg for nære seteryggen foran ble litt risikabelt. Vi kom oss opp i lufta på rutetid 0610. Vel oppe serverte SAS frokost. Det er ikke den flymaten jeg liker best, men tok i mot eska for å kunne ta bilde for bruk her:

Det var ost og salami på rundstykket. Det levde over turen, jeg spiste ingenting, men juice og kaffe er alltid ok før klokka er sju.
Flyet var ca 80%, så de tre ombord hadde det travelt. Men, de smilte og småpratet litt. Når vi nærmet oss Gardermoen ble det en litt uvanlig innflygning. Vanligvis når vi kommer fra Trondheim og skal lande nordover bruker de å fly øst for Gardermoen, Jessheim og Kløfta, og snu ca over Lillestrøm, og så lande på rullebane 01R, den østre. Denne gangen fløy vi vest for flyplassen, snudde vel nesten over Grodruddalen, og så tok vi en venstresving og landet på rullebane 01L. Vi parkerte nesten ti minutter før rutetida, som styrmannen sa, "som vanlig for oss i SAS".
Vi fikk utgang 30, som egentlig er litt hååløs når man skal ned i avgangshallen igjen, men nå har de montert en trapp ved utgang 24 ned, det hjelper da litt.
Jeg gikk "motstrøms" gjennom hele avgangshallen innenriks, og kom meg opp i Scandinavian Lounge. Skal jobbe her til flyet til Munchen går 0955. Oppfølging kommer etterhvert.