Virker som det er panikkvekst i Cimber for tiden og jeg ha bange anelser om at dette ikke går veien. Det satses på "annenrangs" ruter og mye minner meg om NB's ruteplanlegginger/åpninger.
Blir spennende og følge med men ordtaket "skomaker bli ved din lest" er noe som definitivt Cimber ikke bryr seg om....
Virker som det er panikkvekst i Cimber for tiden og jeg ha bange anelser om at dette ikke går veien. Det satses på "annenrangs" ruter og mye minner meg om NB's ruteplanlegginger/åpninger.
Blir spennende og følge med men ordtaket "skomaker bli ved din lest" er noe som definitivt Cimber ikke bryr seg om....
Rimelig uspesifikt hvor Cimber skal fly for to av "destinasjonene".
På Kypros (i gresk sektor) er det i hver fall to meget kjent flyplasser - Paphos i vest og Larnaca i øst
På Sicilia er det fem flyplasser som kan regnes med -
og de to største er Falcone-Borsellino Palermo Airport (PMO) og Catania-Fontanarossa Airport (CTA), men i tillegg er en del trafikk på disse tre:
Vincenzo Florio Airport (TPS), Comiso Airport (CIY), Lampedusa Airport (LMP)
Eneste av de tre destinasjonene som Cimber viser til kan sies å være spesifikk, er Lisboa.
"Der vil absolut komme flere ruter på Cimbers Europakort, end de tre nye ruter, vi i dag kan fortælle om. Vi kigger aktuelt på seks nye ruter ud over de tre ruter, og der kan komme flere til," siger Signe Thorup til Business.dk.
Och SAS bryter med CAU och hotar med stora neddragelser i SAS Danmark. Finns det någon "well connected" som kan ta över stora delar av övriga SAS linjer från Cph?
Kan det ha varit plan B om CAU krånglade, och hade M.Jansson och co därför ett finger med i spelet bakom uppköpet av Sterlings konkursbo?
På Sicilia er det fem flyplasser som kan regnes med -
og de to største er Falcone-Borsellino Palermo Airport (PMO) og Catania-Fontanarossa Airport (CTA), men i tillegg er en del trafikk på disse tre:
Vincenzo Florio Airport (TPS), Comiso Airport (CIY), Lampedusa Airport (LMP)
Lampedusa er en ø 200 km syd for Sicilien, så jeg tvivler på at Cimber har haft dén i kikkerten... Og udover det, så mener jeg kun at den bruges meget begrænset til lidt domestic trafik i sommersæsonen!