3 nye Cimber ruter fra CPH

• Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date
Virker som det er panikkvekst i Cimber for tiden og jeg ha bange anelser om at dette ikke går veien. Det satses på "annenrangs" ruter og mye minner meg om NB's ruteplanlegginger/åpninger.

Blir spennende og følge med men ordtaket "skomaker bli ved din lest" er noe som definitivt Cimber ikke bryr seg om....

Virker som det er panikkvekst i Cimber for tiden og jeg ha bange anelser om at dette ikke går veien. Det satses på "annenrangs" ruter og mye minner meg om NB's ruteplanlegginger/åpninger.

Blir spennende og følge med men ordtaket "skomaker bli ved din lest" er noe som definitivt Cimber ikke bryr seg om....

Muligt ruteplanlægningen virker lidt tilfældig, men
disse 3 er populære sommer dest. i DK og bør give mening :)

Rimelig uspesifikt hvor Cimber skal fly for to av "destinasjonene".
På Kypros (i gresk sektor) er det i hver fall to meget kjent flyplasser - Paphos i vest og Larnaca i øst
På Sicilia er det fem flyplasser som kan regnes med -
og de to største er Falcone-Borsellino Palermo Airport (PMO) og Catania-Fontanarossa Airport (CTA), men i tillegg er en del trafikk på disse tre:
Vincenzo Florio Airport (TPS), Comiso Airport (CIY), Lampedusa Airport (LMP)

Eneste av de tre destinasjonene som Cimber viser til kan sies å være spesifikk, er Lisboa.

Nå så jeg bare pressemeldingen og det er forunderlig at det går å være å upresis i noe slikt - til og med rutetidene var med men bare med øynavnene

Och SAS bryter med CAU och hotar med stora neddragelser i SAS Danmark. Finns det någon "well connected" som kan ta över stora delar av övriga SAS linjer från Cph?

Kan det ha varit plan B om CAU krånglade, och hade M.Jansson och co därför ett finger med i spelet bakom uppköpet av Sterlings konkursbo?

Time will tell...

På Sicilia er det fem flyplasser som kan regnes med -
og de to største er Falcone-Borsellino Palermo Airport (PMO) og Catania-Fontanarossa Airport (CTA), men i tillegg er en del trafikk på disse tre:
Vincenzo Florio Airport (TPS), Comiso Airport (CIY), Lampedusa Airport (LMP)

Lampedusa er en ø 200 km syd for Sicilien, så jeg tvivler på at Cimber har haft dén i kikkerten... Og udover det, så mener jeg kun at den bruges meget begrænset til lidt domestic trafik i sommersæsonen!

Back