3 fly i midair-kollisjon

Ikke akkurat noe god reklame for CAPS systemet med fallskjerm i flyet nå man ser bildet av en fullstendig utbrent flykropp med fallskjermen liggende ved siden av. Hvordan kan det ha blitt en så voldsom brann hvis flyet kom ned i fallskjermen slik det ser ut på bilder?
 
Ikke akkurat noe god reklame for CAPS systemet med fallskjerm i flyet nå man ser bildet av en fullstendig utbrent flykropp med fallskjermen liggende ved siden av. Hvordan kan det ha blitt en så voldsom brann hvis flyet kom ned i fallskjermen slik det ser ut på bilder?
Etter beskrivelsen i en av artiklene så høres det ut som flyene tok fyr når de traff hverandre i lufta.
...after the pilot of a glider being towed by one of the aircraft cut loose, maneuvered through a fireball and landed safely.
 
Flyet brant før det tok bakken: videoer fra nettet viser mye svartrøyk fra flyet imens det henger i fallskjermen.
 
********************************************************************************
** Report created 2/18/2010 Record 1 **
********************************************************************************

IDENTIFICATION
Regis#: 825BC Make/Model: SR20 Description: SR-20
Date: 02/06/2010 Time: 2028

Event Type: Accident Highest Injury: Fatal Mid Air: Y Missing:
Damage: Destroyed

LOCATION
City: BOULDER State: CO Country: US

DESCRIPTION
N81817L PIPER PA25 WHILE TOWING GLIDER N2472W SCHWEIZER SGS 2-32, THE TOW
LINE WAS SEVERED BY A THIRD AIRCRAFT, N825BC CIRRUS SR20. N81817L AND
N825BC CRASHED, THE TWO PERSONS ON BOARD N825BC AND THE ONE PERSON ON BOARD
N81817L WERE FATALLY INJURED, THE GLIDER N2472W LANDED SAFELY, 9 MILES FROM
BOULDER, CO

INJURY DATA Total Fatal: 2
# Crew: 2 Fat: 2 Ser: 0 Min: 0 Unk:
# Pass: 0 Fat: 0 Ser: 0 Min: 0 Unk:
# Grnd: Fat: 0 Ser: 0 Min: 0 Unk:

WEATHER: METAR 1947Z 00000KT 8SM BR SCT080 OVC120 05/M06 A2989

OTHER DATA
Activity: Unknown Phase: Unknown Operation: Other


FAA FSDO: DENVER, CO (NM03) Entry date: 02/12/2010

Source: http://www.faa.gov/data_research/accident_incident/preliminary_data/media/I_0212_N.txt
 
Leste en undersøkelse gjort av NTSB utgitt i "Aviation Safety letter" som er ut gis av Transpor Canada (Kanskje noe bør gjøres også her i landet av Havarikommisjonen, LT og Flynytt)

- De aller mid-air ulykker skjer som oftest VFR midt på dagen i helgene, hvor det ofte er ikke lagd noen F/P
- Majoriteten av ulykkene er et resultat av raskere fly som flyr raskere og treffer et tregere fly
- Dette kan skje alle, fra soloutsjekk til 15 000 timer
- De aller fleste ulykkene skjedde i nærheten av ukontrollerte flyplasser under 3000 ft


Tenkte bare å nevte dette her, i etterkant av denne tragiske ulykken.
 
Back
Top