26/10: Innstramming av sikkerhet for flighter til USA

Man får ikke sånne ICTS-klistremerker som fyller opp hele baksiden av passet, altså?

Dette er vel mer nok et sysselsettingstiltak enn reell gevinst? Stempel, lapper, forvirring og dårlig kommunikasjon? "Jobs to the people" under påskudd av å "øke din sikkerhet"?

Latterlig opplegg, at man nå returnerer til tvungne sikkerhetsspørsmål om du har pakket selv. Er det noen som innbiller seg at dette bedrer sikkerheten? Men dette var vel for at man skulle fordele stupiditeten jevnt, ettersom kun de amerikanske har hatt spørsmål frem til nå.

Jeg synes Norge og Europa snart burde begynne med meningsløse spørsmål forkledd som bidrag til økt sikkerhet, for amerikanske borgere på flyvninger til Europa. I tillegg til å plassere amerikanerne i trange containere ved ankomst Europa før passkontrollen inn til Schengen.Trangt, varmt og saktegående kø. Likebehandling er jo et viktig prinsipp mellom land :)

Skal til LA på fredag med ganske short connection på ARN, blir spennende å se! Sist jeg var der i September var det ikke noe ekstra mikk/makk.

Time will show.

Kim

Skal til LA på fredag med ganske short connection på ARN, blir spennende å se! Sist jeg var der i September var det ikke noe ekstra mikk/makk.

Time will show.

Kim

Det er jo ikke så rart. Det ble endret 26. oktober. ;)

Jeg synes Norge og Europa snart burde begynne med meningsløse spørsmål forkledd som bidrag til økt sikkerhet, for amerikanske borgere på flyvninger til Europa. I tillegg til å plassere amerikanerne i trange containere ved ankomst Europa før passkontrollen inn til Schengen.Trangt, varmt og saktegående kø. Likebehandling er jo et viktig prinsipp mellom land :)

Det er da noe Europa har gjort siden tidlig på 2000 tallet, men dere ser det ikke i og med at dere alle spaserer rett forbi. Når min kone jobbet for Air France og pendlet til Paris, anskaffet hun seg Italiensk Pass i tillegg, nettopp for å unngå å stå i svært lange køer ved ankomst. Nå er det litt mere klønete da en må vise samme pass ved ankommst og avgang Schengen, hun ble holdt tilbake i Stockholm siden hun hadde reist inn med sitt Italienske Pass og fordi hun er U.S. statsborger må bruke sitt U.S. Pass ved avreise. Det var veldig farlig for svensk Politi.
Sist jeg ankom og reiste via FRA var det utrolige køer inn / ut for de som ikke kunne benytte Automatene som jeg heldigvis kan - og når det gjelder Norge og ankommst er det noe av det aller værste ikke minst når det gjelder idiotiske spørsmål :drunk:

Last edited:
Derfor prøver jeg nå å ankomme Europa på flyplasser eller tider hvor det ikke er så mange ikke-EU/EØS'ere som kommer samtidig som meg .. ;)

Hade to pass en stund, men da Stavanger ikke ville stemple passet mitt da jeg viste begge, fikk jeg et svært surt blikk i passkontrollen da jeg kom hjem igjen ...

Back