• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

20 aar siden SK751

http://aviation-safe...p?id=19911227-0

http://en.wikipedia....ines_Flight_751

Mange aar foer US1549 og selv om at flyet endte up i aaben mark, ikke en flod, gik alle vaek fra en off lufthavn nødlanding.

For doven til at slå det op nu, var der også den Tupolev, der landede på floden naer Leningrad i begyndelsen af ​​tresserne. IIRC, var besaetningen blevet precooccupied med et landing gear problem, og lod flyet loeb toer for braendstof. (UA173, anyone?) Det noedlanding paa vandet, mens bemaerkelsesvaedig, var skuldt på det tidspunkt, i aegte sovjetisk mode. Ogsaa den TACA-733, der landede på en levee nær MSY i '88 efter en dobbelt flame out.
 
En stor :cheers: til Rasmussen,Holmberg å Cedermark som gjorde at det som kunne blitt en tragedie, ble til ett julemirakel :DEN :SWE :SWE
 
Last edited:
Helt enig! Det står virkelig respekt av det mannskapet med Rasmussen i spissen. En stor takk til dem, for at de var så gode piloter og klarte det. Selv om det var en ulykke, skal vi se på det som et lyst juleminne. Ha en riktig god romjul!
 
Ett bra "Airmanship" på flightdeck som ledde till ett lyckligt slut. Otroligt att alla överlevde.
Ulf Cedermark flyger väl fortfarande på SAS som kapten.
 
http://aviation-safe...p?id=19911227-0

http://en.wikipedia....ines_Flight_751

Mange aar foer US1549 og selv om at flyet endte up i aaben mark, ikke en flod, gik alle vaek fra en off lufthavn nødlanding.

For doven til at slå det op nu, var der også den Tupolev, der landede på floden naer Leningrad i begyndelsen af ​​tresserne. IIRC, var besaetningen blevet precooccupied med et landing gear problem, og lod flyet loeb toer for braendstof. (UA173, anyone?) Det noedlanding paa vandet, mens bemaerkelsesvaedig, var skuldt på det tidspunkt, i aegte sovjetisk mode. Ogsaa den TACA-733, der landede på en levee nær MSY i '88 efter en dobbelt flame out.

UA 173 gikk jo ned rett bortenfor der jeg nå sitter å drikker kaffe - både min kone og svigermor var noen få kvartaler unna når det skjedde, og det var vel også i romjula


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=45.504723,-122.440932
 
Back
Top