2 x Atlantic Airways i Alta

LN-MEH

ScanFlyer Gold
Atlantic Airways sine BAe 146-200 (Avro RJ100) er ofte å se i Alta.Men det er ikke ofte det er to stk. samtidig.Det skjedde den 2. mai.Jeg har fått noen bilder tilsendt fra min far,og legger ved et par av dem her.Desverre ble de litt små for å få de med her.Det er OY-RCW nærmest,mens OY-RCA står i bakgrunnen.

Attachments

Replying to Topic '2 x Atlantic Airways i Alta'

Kan se ut som det skjer hver tirsdag i hvertfall i følge Avinors flightinfo.

Oslo Alta RC638 07:45 09:45 ingen info
Stord Alta RC610 07:35 09:55 ingen info

Det er ikke ofte det er to stykker samtidig, og jeg tror ikke det skjer hver tirsdag.

Her er mitt bildrag
Tatt rett før avgang . Så vidt skimtes en LH A319 i bakgrunnen

Attachments

• atlantic.jpg
    atlantic.jpg
    73.1 KB · Views: 42

Originally posted by THS

Kan se ut som det skjer hver tirsdag i hvertfall i følge Avinors flightinfo.

Oslo Alta RC638 07:45 09:45 ingen info
Stord Alta RC610 07:35 09:55 ingen info

Ja det var to stykker fra RC der i dag. Ene landet 09.28 og gikk 10.05 mens den andre landet 9.45 og gikk 10.34

Unnskyld teite spørsmål som jeg burde vite svarene på, men er dette flighter for Hammerfest-anlegget?

Jepp. Det er oljearbeidere til Snøhvit. I utgangspunktet skulle RC frakte oljearbeidere fra Stord og Stavanger til Alta. Men i senere tid har jeg også sett en del RC avganger som går fra Oslo og noen også som er nedom TRD.

Flyplassen i Hammerfest er for liten til RC sine Avro'er så da går de til Alta og tar båt derfra. Stort sett er det Varangerfjord som benyttes. Nå under streiken har jeg sett at de bruker buss også til Hammerfest.

Originally posted by SK384
og noen også som er nedom TRD.
Går en rundtur Stavanger-Trondheim-Alta-Trondheim-Stavanger på torsdag morgen/formiddag.
Kan virke som om Statoil kanskje bruker disse flightene til mer enn Snøvit og lignende.
Er vel endel til Molde også p.g.a. Ormen Lange (?)

Jeg trodde det var Aker som leide inn Atlantic for å fly sine ansatte til ALF og MOL og ikke Statoil.

Ja. Det er Aker som bruker Atlantic airways til Alta. Ganske lett å se på flyplassen da samtlige passasjerer har svære bager som det står Aker på.

Originally posted by SK384

Ja. Det er Aker som bruker Atlantic airways til Alta. Ganske lett å se på flyplassen da samtlige passasjerer har svære bager som det står Aker på.

Pirke pirke....nå er det vel Aker Kværner og ikke Aker som er på Snøhvit. Husk at det er to forskjellige børsnoterte konserner selv om Aker eier 50.01% av Aker Kværner

Back