2 spørsmål

krølle

ScanFlyer Crusty
2 spørsmål

satt og tittet på flygradar og lurte på: Klarer en A321 denne turen nonstop:
Callsign: AFR106J
Reg: F-GTAT
Hex (Mode-S): 394C13
Modell: Airbus A321-212 (A321)
Flygbolag: Air France
Lat: 59.0814
Lon: 15.46657
Höjd: 30575 fot (9319 m)
Hastighet: 450 knop (833 km/h)
Riktning: 50 grader
Tid: 2009-06-20 18:13:23
Radar: ESSA
Från: Paris, Charles De Gaulle (CDG)
Till: Guangzhou, Baiyun (CAN)

2. Har sittet og tittet og ser at fra tid til annen kommer Jet Airways fra Del-Bru på en routing som tar den over Bornholm før de vrir sørover igjn. Er klar over vind og slikt, men synes allikevel den virker dryg.
Eller er begge spørsmål logiske alliavel? Någen så vett:o
 
Re: 2 spørsmål

Er temmelig sikker på at denne IKKE skal til CAN
En taste feil hos Wizard dette ja
 
Re: 2 spørsmål

1. Callsign og flightnummer er ikke alltid samsvarende. Vil tippe at 106J egentlig er et annet flightnummer og at radaren bare kjenner igjen 106 og tror det er denne.

2. Det kan være vær og vind, og også ATC-restriksjoner på den foretrukne ruta som gjør at man rerouter for å unngå forsinkelse.
 
Re: 2 spørsmål

Lørdags sløvheten som slår inn. Var 1062 Cdg-Arn, godt å se andre og ikke er like kjappe.

En annen ting, noen som har en link hvor en finner Arr/Atd på flyplasser rundt om i verden. Jeg har Flightstats, men det virker ikke som den drar med seg Charter flighter, finnes der noen sider som er all-inclusive
 
Re: 2 spørsmål

Kikket ut på himmelen (som jeg jo ofte gjør) over Sandefjord mot VNV på onsdag og så at det var en Emirates med stripe. Deretter rett på www.flygradar.nu . Så det var Emirates 226 B777 San Fransisco/Dubai. Fantastisk lang tur. Iflg deres hjemmeside: 15:35 i flygetid.
 
Back
Top