2 nye Norwegian ruter

Ikke se dere blinde paa rekkevidde. Lang flytid er daarlg utnyttelse hvis prisene er lave. DY kan fly f.eks. to ganger til London for hver tur til Cairo eller Casablanca.

Det må jo være *noe* de pønsker på, de skryter fælt over hvor mye rekkevidden betyr for dem. Her f.eks.:
http://e24.no/boers-og-finans/article1781683.ece

- Det som er interessant med de nye flyene, er at de har lengre rekkevidde, sier informasjonsdirektør Anne Grete Ellingsen til E24.

- Hvor langt kommer du fra Oslo?

- Det kan være ned mot Afrika og lenger øst.

- Kanariøyene, for eksempel?

- Kanariøyene er et typisk sted.

Nå tror jeg ikke det er så mange steder i Nord-Afrika og Midt-Østen som er potensielle gode Norwegian-ruter? (typisk populært for individuelle turister, gjerne endel med feriehus etc.) Egypt, Marokko og Tunisia har jo charterruter, men ikke i så veldig stor skala(?)

Kanarioeyene er klart det store. Egypt og Marokko er jeg litt mer skeptisk til. En gang eller to i uka kanskje, men det er jo lav utnyttelse i forhold til kostnadene ..

Originally posted by Andrev
Det må jo være *noe* de pønsker på, de skryter fælt over hvor mye rekkevidden betyr for dem.

Jeg er enig med MOW i at Kanariøyene nok er det mest sannsynlige her, men Norwegian har vist tidligere at de har baller til å skulle kunne åpne mer spesielle ruter.

Men utover det så seg jeg også litt for meg at dette er noe de kan fortelle "hvermannsen" om i større grad slik at de skal få litt mer inntrykk av hvor gjevt det er med de nye flyene = mer reklameverdi i media. ;)

Back