2 A340`er på Flesland!

Benjamin Hennes

ScanFlyer Blue
2 A340`er på Flesland!

Hei! :)

Dette er min aller første post her på flyprat... Håper dere liker disse bildene som er tatt 13. August på Flesland!

Begynner med en Dash 8-Q300 fra Widerøe.
_MG_0971.jpg

Dash 8 Widerøe LN-WFC

Rett etterpå kom det en CRJ fra SAS taxende.
_MG_1009.jpg

LN-KFH Ella Viking
Dette pene flyet fortjener ett bilde til :)
_MG_1012.jpg

LN-KFH Ella Viking

Vi hørte ett hinsides bråk borte fra terminalområdet, og vi tvilte ikke på hva det var når denne kom taxende :grin: Hadde dessverre ingen brukbare bilder fra takeoff så det bli med dette ene :/
_MG_1050.jpg

Antonov 28 YL-RAD

LN-OQD gjør seg klar til å dra fra CHC.
_MG_1063.jpg

LN-OQD

Vet ikke hvorfor, men eg har forelska meg i denne vinkelen her.
_MG_1083.jpg

KLM PH-BGE
Og her Drar`n! :)
_MG_1091.jpg

KLM PH-BGE TakeOff!

Vi forflyttet oss litt for å ta litt bilder av GA fly hos Bergen Aero Klubb... Og der stod det en knakandes flott Pilatus PC12 som vi bare måtte ha bilde av! :) Dette ble det beste bildet som eg fikk av den... Forsåvidt en av de beste som kom ut av dagen :)
_MG_1109.jpg

Pilatus PC12 N412MD

Denne fortjener og ett ekstra bildet synes eg ;)
_MG_1104.jpg

Pilatus PC12 N412MD

Stay Tuned for del 2!

2 A340`er på Flesland!

Del 2!

En Yak 52 stod også der inne på området... Glømte vel å nevne at Tommy spurte en i Aero Klubben om vi fikk komme inn og ta noen bilder og vi fikk være der inne i 10 min og ta litt nærbilder av flyene :) Slet litt med 100-400mm der inne så ikke forvent hele flyet :grin:
_MG_1120.jpg

LN-LBS Yak 52

Vi beveger oss ett par timer frem i tid... etter en matpause og plasskifte var det tid for photoshoot igjen! :) Meg og Tommy stakk for å sjekke ett mulig spottested.. Dette var ett helt knall sted for å ta A340`en til SAS og HiFly. Vi flyttet oss tilbake igjen til haugen som vi stod på tidligere før vi stakk ned for å sjekke ut før vi skulle ned igjen for å ta 340`ene når de kom :) Var såpass klar luft denne dagen at eg tar sjansen på å legge ut ett lite contrail bilde av en Condor 767 med Winglets :)
_MG_1352.jpg

Condor 767WL

Vi flytta oss ned i god tid før første 340`en kom og da lærte Tommy meg mye om panorering, Blenderåpning og mye annet snacks :) Visste at det begynte å nærme seg når disse bilene kom utpå banen...
_MG_1635.jpg

Inspeksjon av RWY

Ut av ingenting kom den... A340-300 fra SAS! :)
_MG_1444.jpg
OY-KBC
_MG_1460.jpg

OY-KBC

Ett av mine første brukbare panoreringsbilder :)
_MG_1772.jpg

A321 Thomas Cook

Ikke noe bra bilde, men vil ikke si at det er hverdags at en pilot vinker til deg på Landing!
_MG_1755.jpg

Widerøe LN-WDG

Dagens beste bildet synes eg! :) Heldig med lyset eller?
_MG_1689.jpg

EuroWings D-ACNO

BMI er ett pent livery! :)
_MG_1674.jpg

BMI A320

Del 3 kommer straks!

Re: 2 A340`er på Flesland!

Det var da sannelig ikke noen dårlig debut!

Kom den SAS 340'en direkte fra Narita eller?
HiFly 340 har vel også vært SAS maskin tidligere om jeg ikke tar feil!

Godt jobba!

BF:thumbup

Hei Benjamin :)
Dette synes jeg var en flott start. Kom med fler bilder ;)
Skyter du i RAW ?? Synes du har bra etterbehandling av bildene dine ^_^

Hei Harald! :) Nei, jeg skyter faktisk i .jpg og er fornøyd med det... Vet at RAW gir meg mye flere muligheter i redigering, men har ikke satt meg helt inn i redigeringen ennå. All etterbehandling på disse bildene er gjort i Picasa. ;)

Benjamin 15 år :D

Du kan begynne med å skyte i både RAW og .jpg. ;) Det tar mer plass på minnekortet, men jeg tror du tjener på det. :p Da kan du legge ut .jpg bildene og når du behersker RAW vil du få RÅ bilder :colgate:

Når du starter bildepostingen på dette forumet sånn er jeg redd vi alle er milevis bak til jul, hehe! Fantastisk serie, rett og slett :)

Back