• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

17-åring tok flysertifikat

Glenn

ScanFlyer Gold
17-åring tok flysertifikat

I går gikk drømmen endelig i oppfyllelse!

Rune Furøy (17) fra Vannøya bestod oppflygningen hos Tromsø Flyklubb og fikk småflysertifikatet han lenge har ventet på. Men det stopper ikke der: han er fast bestemt på å nå sitt store mål om å bli yrkespilot!

http://www.nordlys.no/nyheter/article5276422.ece

Stå på Rune!! Meget imponert av denne karen :)

Re: 17-åring tok flysertifikat

Grattis! søndag er 16 års dagen og flyserfikat skal tas de nermeste årene!

Tøft, kanskje det var han her karen en WF-pilot nevnte for litt siden? Hørte snakk om en i Tromsø som skulle bli Norges yngste... :)

Morsomt! Polaris, du er vel neste ut? ;)

Du skal ikke spøke med det, fornuften begynner å brytes ned av følelser. Det gjør til tider fysisk vondt å se småflyene i finværet, mens man selv er fastlimt på bakken :cry: Men jeg tror jeg enda er litt for fornuftig. Trenger jo hus, bil, ferdig utdanning og sånne kjedelige voksenting først. Skjit! :p

Jeg vil bare gratulere Rune Furøy...
Det står respekt av å ta flysertifikat i en alder av 17 år.
Mer morro er det nesten å tenke på at det er et år igjen før han kan få lappen på bil.

Han kan fly norge rundt, men han må absolutt ikke prøve å kjøre fra flyplassen og opp til jekta :-)

Norges yngste motorflyger må man vel understreke ;)
Og jeg er enig med forrige taler!

Bare å ta av seg hatten for han. Flott ungdom med ståpåvilje.

Da får jeg vel gi fra meg tittelen, men er nå fortsatt 17 da ;) Grattis til Rune, moro å flere yngre inn i miljøet!

Når bestemor i Sverige skal besøkes, gjør tromsøgutten Rune Furøy det med stil.

I september tok 17-årige Rune Furøy flylappen - som landets yngste. Fredag var tromsøgutten på flytur - til bestemoren i Falkøping i Sverige. Bestemor Inga Furøy Jarlsson er opprinnelig i fra Furøy i Sørreisa.
- Det gikk kjempefint. Været var bra og jeg brukte fem og en halv time på flyturen, sier Furøy til lokalavisen FT.

http://www.folkebladet.no/nyheter/article395134.ece

Han fløy en Piper PA 28R :)

Shit, dette virket tøft! 17 år, jaja, får vel ta meg sammen og prøve å finne et grunnkurs så jeg får tatt lett-lappen etterhvert. Men btw, gratulerer til Rune! ;)

Må vel først og fremst takke for alle gratulasjonene! :D
Er hyggelig å lese gjennom :)

Gøy at det ble så mye "blest" om det!

- Rune Furøy.

Back