17/3 - DY5003 - OSL-DXB (via BUD).

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Ser på radar nå at NAX5003 mellom DXB og OSL er på vei inn for landing nå. Men ser at den har vært nedom BUD på veien. Det er LN-DYD som flyr turen.

Har dette noe med installering av wifi å gjøre?

Har ikke vært nedom å hentet litt ekstra fuel da?

Det er selvfølgelig en mulighet det. Men jeg reagerte litt på routingen til maskinen. Gikk lenger vest i Europa enn jeg trodde at den vanligvis gjør før den trakk nordover.

Reduserer ikke DY antall pax og bagasje på DXB-ruta nettopp for å klare turen uten mellomlanding underveis?

Last edited:
Man får ikke innstallert Wifi på en time... ;)

Å gå ned i BUD er normalt de gangene fuelen ikke strekker til. Det skjer en sjelden gang når det er mye motvind. Pax-antall er begrenset til 160.

Man får ikke innstallert Wifi på en time... ;)

Å gå ned i BUD er normalt de gangene fuelen ikke strekker til. Det skjer en sjelden gang når det er mye motvind. Pax-antall er begrenset til 160.

Jeg skjønte det. jeg bare lurte på om en maskin fra DXB kunne godt til BUD for å bli byttet ut med en maskin som hadde fått installert wifi. Men det høres i grunnen litt komplisert ut så ok.

Hehehe, skjønte tankegangen men måtte bare. Byttet i BUD skjer i forbindelse med den ordinære ruten til BUD.

Back