15 avganger med forskjellige vinklinger

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
Dette var en kryptisk overskrift, men hvis dere tar en titt på bildene under så vil dere forstå hva jeg mener - og det er en progresjon i dette. Alle bildene er tatt de siste månedene.

09-4_G-VATL.jpg


10-9_G-RBCI.jpg


12-0_LN-WIM.jpg


12-3_ZD621.jpg


13-4_A7-AGB.jpg


14-0_TF-FII.jpg


14-2_LN-KKX.jpg


14-3_LN-KKO.jpg


14-4_LN-TUI.jpg


14-6_LN-RRY.jpg


14-8_LN-KHB.jpg


16-0_G-BNLP.jpg


16-0_G-VIIW.jpg


18-0_LN-TUL.jpg


19-0_TF-FIP.jpg


Selvsagt er det forskjell mellom flytypene nå det gjelder motorkraft, fart og vekt, men den siste skremte meg med neste tailstrike. Nå får vi se om det er noen som kan komme opp med mer enn 19° (for et passasjerfly da og det går ikke å jukse med å overtilte bilder under avvatring).
 
Alle bildene er tiltet slik at bakken er vannrett og stolper står loddrett før vinkel regnes ut med arc tan basert på forholdet mellom lengde og høyde på et rektangel der diagonalene treffer grensen mellom flykroppen sylindriske del og bakgrunnen på to steder (med 747 må vindusrekken benyttes siden den den er ikke så sylindrisk). For å være sikker på at det er en konstant vinkel og at det ikke var en del av rotasjonen ble tre bilder i en serie benyttet.

Under viser Ice 752en et bilde tidligere i serien med samme vinkel og den VAR rask å rotere slikt at det var ikke mange hårstå mellom hale og bakken når den tok av.
 

Attachments

  • TF-FIP.jpg
    TF-FIP.jpg
    27.9 KB · Views: 205
Hva med denne KGL?;)

Det er ikke noen avgang, men en flypast med masse overskuddsenergi. Da er det mange som får til noen halsbrekkende stigninger. Det er også en video av en A32X en eller annen plass som bygger opp energi med å fly lavt langs rullebanen før han drar av.

Alle bildene ovenfor er normale avganger - kanskje de to nederste var showoffs til en bemannet plattform på OSL :D
 
Back
Top