14. Nov 2011 Singapore

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Fikk tatt meg en tur til Changi International Airport på Mandag denne uken. Tok en drosje fra Singapore by ut til Changi Beach Park, som kostet ca 15-18 Singapore dollar pr. vei. Ikke akkurat noen avskrekkende sum.

Var den varmeste dagen denne uka, så et par timer i solsteika var mer enn nok for meg.

Følgte anvisningene til denne linken og stoppet ved parkeringsplass 5, som dekket innflyningen til RW 20R.

Det var til tider vanskelig å få de største flyene inn på brikka uten å kutte her og der, da man var hadde et begrenset område å stå på før eventuelt politiet ga deg tilsnakk. Kan og legge til at det var en politibåt som sirklet frem og tilbake lunder innflyvningen hele tiden jeg var der. Været varierte fra minutt til minutt, så det var ikke alltid like lett å få gode bilder.

Bildene er av variende kvalitet, og det ser ut som om ACDSee ikke vil være snill med bildene mine når jeg resizer de.

Men anyway, her kommer det et knippe. :)

6350928916_01dfb8afc1_b.jpg

6350184337_a9dbde27c8_b.jpg

6350184439_20e6a71661_b.jpg

6350929196_1d64acdf5d_b.jpg

6350929292_c57daf8945_b.jpg

6350929382_6033d4f5e5_b.jpg

6350929480_34e9713944_b.jpg

6350184915_631bdc2723_b.jpg

6350929722_c3fc9f2a86_b.jpg

6350929898_ac18f0ff06_b.jpg

Last edited:
Fine bilder av eksotiske fly(selskap), men lite som røpet at bildene faktisk var tatt i Singapore. Hva med å ta med noe av miljøet på Singapore Lufthavn rundt flyene?

Fine bilder av eksotiske fly(selskap), men lite som røpet at bildene faktisk var tatt i Singapore. Hva med å ta med noe av miljøet på Singapore Lufthavn rundt flyene?

Er pr definisjon ikke lov, da flyplassen f.o.m gjerdene og det som er innforbi er definert som en sikker sone, og ergo er straffbart. Googlet litt på forhånd, og stedet der jeg stod var en av de få plassene det var akseptert.

Last edited:
Er pr definisjon ikke lov, da flyplassen f.o.m gjerdene og det som er innforbi er definert som en sikker sone, og ergo er straffbart. Googlet litt på forhånd, og stedet der jeg stod var en av de få plassene det var akseptert.

Hæ? Er det straffbart å ta bilder av fly inne på CSRA? Uansett, flotte bilder fra SIN.

Hæ? Er det straffbart å ta bilder av fly inne på CSRA? Uansett, flotte bilder fra SIN.

Jeg antar at du mener med selve området inne på flyplassen når du sier CSRA? Ja, slik jeg forstått det, så er det straffbart og ta bilder av objekter som tilhører flyplassen, dette være seg et gjerde, en radar, et lys etc etc siden flyplassen er definert som en sikker sone.

Men det ser ut som om det er lov å ta bilder inne fra terminalene.

Er vel heller tvilsomt at det vil skje er jeg redd.... men det hadde vært skoj å få SQ til OSL f.eks. :)

Veldig mange flotte bilder her gitt. Må si du har truffet blink her hvertfall, ser ut som turen du hadde var bra også bra bilder.

Gode billeder, synes jeg.
Undrer mig såre over at Singapore har et meget stort flyvevåben...Som så jo bl.a har
Boeing KC135 tankere..
Hilsen Ole

Back