121 FTE forsvinner i SAS kabinen Norge

Ja det var godt jeg satte igang med mer utdannelse slik at jeg hadde noe annet å falle tilbake på. Trist å få telefonen fra SAS, men det var absolutt ingen overraskelse.. Da er min "karriere" i flybransjen historie, jeg ser ingen fremtid der.
-----
Ja, gullalderen er nok over i luftfarten, og spesielt for de kabinansatte. Presset fra LCC'ene (og spesielt Ryanair) har gjort at marginene spises opp, og dette gjør i sin tur at lønnsnivået er på veg ned, samtidig som man arbeider mer enn noen gang.

Hos oss har vi f.eks sykepleiere som kom til luftfarten, da de tjente bedre der, enn de gjorde i staten, med tre års høyskoleutdannelse. I dag hører jeg om CA'er som vurderer å gå den andre vegen. De er usikre på utviklingen videre, og det skjønner jeg.

Lykke til dere som drar, dere fikk i alle fall med dere litt av "the good old days.."

Tally-Ho

Etter hva jeg har hørt har "alle" i ressurspoolen som nylig ble sagt opp, nå fått trukket oppsigelsen og SAS har funnet ut at de allikevel må beholdes for å få kabalen til å gå opp.

Ser man bort i fra de i ressurspoolen skal nå snittalderen på flyvertinner i SAS være på over 50 år og det skal visstnok være relativt store kull som skal gå av med pensjon de nærmeste årene etter hva en sommerfugl har visket meg i øret

VELDIG BRA! Nå har vi sett økninger fra DK og NO - vi har vel fortsatt til gode å høre noe om sommertrafikken fra SE?

Etter hva jeg har hørt har "alle" i ressurspoolen som nylig ble sagt opp, nå fått trukket oppsigelsen og SAS har funnet ut at de allikevel må beholdes for å få kabalen til å gå opp.

Ser man bort i fra de i ressurspoolen skal nå snittalderen på flyvertinner i SAS være på over 50 år og det skal visstnok være relativt store kull som skal gå av med pensjon de nærmeste årene etter hva en sommerfugl har visket meg i øret

meget bra oppfattet av din ressurspool info ;) dog er det litt fortidlig å heise flagget og juble :nor mangler fortsatt noen brikker for at det er på plass... men absolutt hyggelige ting på gang :up:

INGEN OVERTALLIGHET
NKF har gleden av å informere om at det ikke gjenstår noen overtallighet blant CC.
Alle arbeidsplasser, også i Ressurspoolen, er reddet!!! Det vil heller ikke bli gjennomført permitteringer over sommeren.
Dette er resultatet av en lang og hard prosess som selskapet startet i september i fjor da de varslet en nedbemanning ca 350 CC. NKF har brukt mye tid og ressurser i forhandlingene rundt den varslede overtalligheten. Vi stolte av den jobben som er gjort og vi er naturligvis godt fornøyd med resultatet!

http://www.kabin.no//kabin-static/media/pdf/C1CD1CBB3F9DAD7EF5C4A6E44A412FE1up801972.30._april.doc

Back