12.12 Forsvarets julestjerne

jameson82

Flysitter
Det ryktes om at forsvaret tar seg en runde over landet med 2xf35 og ett antall f16 tirsdag. Ubekreftet er det Ørlandet-Værnes-Bodø-vestlandet (Bergen,Oslo,Rygge,Gardermoen,Kongsvinger) som er meldt som passeringspunkter så kan jo være greit å ha ett halvt øye og ett helt øre på himmelen imorgen. Tidspunkter har jeg ikke annet enn at Bergen er nevnt ca 13.20-13.35

Litt rot med UTC tider men de forlot ørlandet nå etter refueling og har satt kursen sørover. Oslo ca 13.00

Last edited:
Du ble hørt, men dessverre ikke sett over Oslo. Men det skyldes ikle været, da det var strålende

De kom sydfra, rett over operaen og retning Gardermoen. To F35 foran, F16 i echelon bak.

Jeg hørte dem, men gikk ut litt for sent, slik at jeg så dem bakfra på avstand. Uansett, det var et flott skue!

Fekk ikkje sett det i år eg heller :(. Var for langt inne i eit bygg til å verken sjå eller høyre.

Fikk heller ikke sett det... :( Sto faktisk ute oppe på taket der jeg jobber sammen med sjefen min og noen til som liker å se jagerfly, men vi gikk nok ned litt tidlig. Synd da været var bra!

Back