Replying to Topic '12 000 miles på to helger'
Nå har jeg funnet ut hva som er galt med kameraet mitt. Det har en sony billedbrikke, og de blir dårlige etter 2-3 år, noe som forsterkes ekstra ved høy temperatur og fuktighet. Heldigvis dekkes det av garantien, så jeg håper bare at jeg får kamera tilbake til jeg skal hjem til jul. Uansett, det ble ikke så mange bildene på turen, spesielt ikke i dagslys. Noen ok ble det likevel, og de kommer ganske så snart
Fredag: Opp kl 4, avgårde til MCO kl 5. Inne i terminalen 6.20, noe som er i grenseland for en flight 7.30. Kø ved innssjekk, og den gikk ganske så tregt. Kom til ca 6.35 og fremførte ærendet mitt..
Jeg hadde fulgt med flightene mine dagene før avreise, og MSP-SFO sto som F0 P0 i flere dager, mens Y gikk nedover og endte på Y1 ved avreise. Så sjekka jeg med nonrev-tlf til NW, og der fikk jeg vite at de var oversolgt med ett sete på denne flighten. MCO-DTW og DTW-SFO hadde P3 F3 og P2 F2, så planen min var å endret reiseruten og dermed sikret en oppgradering på den "lange" flighten..
Samtalen gikk omtrent som følger:
-I'm going to SFO, and the MSP-SFO flight seems very full, so i wonder if you want me to go through DTW instead, if you have first seats available?
-That will get you to SFO an hour later, is that ok?
-No problem
-Ah, it seems as we are overbooked. Do you know anyone on that flight, since you want the re-routing?
-No
-You just want to help us then?
-Yes
-That is so nice of you. We do have seats for you up front on both flights. Where do you want to sit?
-Window please, other than that, it does not matter....
-You're the nicest person I've met today... Have a nice flight, and a nice weekend in SFO
Det gjelder å holde seg inne med personalet, det kan jo komme til nytte senere.
Sikkerhetskontrollen var en skikkelig ZOO denne morgenen. Heldigvis gikk flyet til DTW 40 minutter senere enn flyet til MSP, for køen gikk i slynger inne i terminalbygningen. Folk løp rundt, og flere eldre begynte å grine. Ikke akkurat imponerende av TSA. Likevel så tok hele kø-ståingen og sikkerhetssjekken under 20 minutter, så jeg hadde rukket MSP-flighten uansett.
Preboarding av 1.kl som vanlig, på rute. Bare eplejus på meg så tidlig på morgenen, alkohol får vente til etter middagstid. For første gang har jeg sett kø for take-off på MCO, det ble utført vedlikehold på 36R så 36L ble brukt til både TO og landing. Det var likevel ikke snakk om mer enn 3-4 minutter.
Etter takeoff så vi ned på flyplassene Sanford, Deland, Daytona, Ormond Beach og Flagler. Været var nydelig, ca 20 grader og blå himmel kl 8 om morgenen.
Her er Deland, DED. Dette er flyplassen det norske fallskjermhopping-landslaget bruker til trening når de er i Florida. Jeg har hatt noen turer dit selv, med både C172 og Seneca, men holder meg helst unna. Med så høy fallskjermaktivitet er det litt skummelt. Tidligere i år fikk en hopper kuttet av begge bena av et fly i lufta, og han døde senere