Jeg skulle egentlig besøke min bestemor i Asker, og skulle bare en tur innom butikken før jeg dro utover. Mens jeg sto på ICA ringte min far meg på mobilen og sa at et fly hadde fløyet inn i WTC, mer visste han ikke. Jeg tenkte at det sikkert var en Cessna-pilot som hadde hatt et illebefinnende eller noe sånt. På vei hjem fra ICA ringte han på nytt, og fortalte at fly nummer to hadde truffet WTC. Da skjønte vel alle at det dreide seg om en terroraksjon, men at det var snakke om så store fly tenkte jeg ikke på, ikke før jeg kom hjem og slo på BBC World og så en 767 fly inn i tårn nummer to. Jeg bestemte meg allikevel for å dra ut til farmor, men på trikken ned ble jeg oppringt av en kompis (som hadde fått vite om flyene av meg) som kunne fortelle at nå hadde det ene tårnet rast sammen. Hoppet av trikken på første stopp og dro hjem igjen, og før jeg rakk å komme meg inn døra hjemme hadde tårn nummer to rast sammen.
Jeg kommer alltid til å huske 11/9 2001. Tapet av menneskliv var stort, men ikke på langt nær så stort som lite kjente jordskjelv o.l. , men det var en så absurd situasjon, noe ingen hadde ventet, og et så fullstending unødvendig resultat av menneskelig ondskap at det ikke var til å tro.