1000 flights og 2.000.000 kilometer...

Ja, her kan det bli morsomme tall. Pr. 1.1.2018 4.343.750 km . Ikke bokført inntil i dag. Men passerer 4.400.000 , dvs 110 ganger jorden rundt.

For meg 1.5 ganger jorda rundt hvert år siden jeg ble født. Første flight 1967.

Brukt manuelle bøker.

Merk: Alt privat. Aldri i jobb.

Her slår du meg med god margin, men jeg mangler dokumentajon av hundrevis av flighter på 80 og 90 tallet.
Pr i går kveld 3988 registrerte og dokumenterte flighter, derav 2536 med SAS.
Totalt 2.280.000 km, eller godt og vel 9.5 ganger til Månen. Første flight (som også er dokumentert) i 1966 med SAS Caravelle - Trygve Viking

Rland: Litt interessant dette med første flytyper en har fløyet...

Juni 1967 var det BU FBU-ARN med DC 6B. Litt spesiell omstendighet:

Hadde PA 707-320B FBU-JFK studentcharter. Den var forsinket fra ARN hvor de første studentene boardet. Den var planlagt med stopover ( Prestwick ? ) siden FBU hadde for kort rullebane.

Så ble vi som skulle være med fra FBU sendt med BU til ARN for å spare tid. Man slapp da to mellomlandinger...

Siden vi er inne på DC 7, så hadde jeg en merkelig flyging med en også.

PMI-ALG dagstur/sightseeing i 1971 med Spantax ( !! ) DC 7C . Litt av en opplevelse.

Kjøpt på en lokalt reisebyrå i Palma.

Last edited:
Begynte å registrere flighter på Flightmemory i 2008 og har siden da hatt 842 flighter og drøye en million km. 125 flyplasser, 74 flyselskaper og 66 flytyper. Ganske likt fordelt mellom jobb- og privatreiser.

Nåja, man vil ikke være utafor så jeg syntes å huske jeg fløy DC-7-C som liten fjott mellom 1964 og 1966 fra Værnes til Alta (eller annen flyplass Nordpå..?)
Mine foreldre bestyrte hotel og gjestgiverier i Alta og Lakselv på den tiden og andre plasser i Norge senere.
Jeg husker vindus sete og masse motorer på hver side med mye rusing og testing av plugger og slikt. Utrolig kult for en som meg og senere eller, kanskje tidligere husker jeg Convair Metropolitan (var vel en 340?) i SAS sine farger, mye «run-up» med skjelving og hestekrefter på hver side, og når alt var godkjent ble det flytur.
Man fikk vel flydilla på den tiden og flydillaen overlevde dame dilla, motorsykkel dilla og bil dilla senere så man ofret alt for å gå på flyskole og leve drømmen.
Angret nok aldri.

Back