• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

10 777-300ER til China Southern

http://en.wikipedia.org/wiki/B777#Orders_and_deliveries

Merker meg at det er 77W som er volummodellen mens 772ER nærmest har flatet ut. Har behovet forduftet eller er det Airbus som stikker av med ordrene i nedre størrelsesklasse?

330 har tatt a-marked ordrene på kort sikt, 350 og 787 tar a- og b-marked ordrene på litt lenger sikt og 77W tar b-marked ordre på kort og lang sikt for fly med litt mer kapasitet. Det avhenger av hva selskapene har slags behov for payload/range. 77W er vesentlig mer fleksibel og økonomisk (så sant man klarer å fylle flyet).

Flere selskap har kombinert 333 og 77W med stort hell, blandt annet på bekostning av 772-ER (f.eks. CX, SQ). 77W kom også vesentlig senere i trafikk enn 772-ER
 
Back
Top